در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز؛

تشریح روند اجرایی رفع ایراد خط یک قطار شهری/ گزارش آخرین وضعیت طرح جامع حمل و نقل تبریز ارائه شد

1401/02/21 - 11:07 - کد خبر: 62590
روح الله رشیدی

نصر: آخرین وضعیت روند اجرایی رفع ایراد خط یک قطار شهری در بیست و نهمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

به گزارش نصر، روح‌الله رشیدی صبح روز سه‌شنبه در بیست و نهمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: دی ماه سال ۱۴۰۰ موضوع رفع نقص خط یک قطار شهری را در کمیسیون مطرح کردیم و در این راستا گزارشاتی به اعضا ارائه شد و زمان‌بندی برای رفع ایرادات به مدت چهار ماه لحاظ گردید.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: در راستای رفع نواقصات مقرر می‌کنیم تا سازمان قطار شهری تبریز شرایط و ملزومات بهره‌برداری از تونل شمالی را اعلام کرده و در خصوص تونل جنوبی هم تعهدات مالی و برنامه زمان‌بندی را به ما ارائه دهند.
رشیدی افزود: وضعیت تونل شمالی مستند به تایید مشاور، به اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه داده شود.
علی نوای باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: باید یک سری تمهیدات برای رفع نواقصات در نظر گرفته شود.
گفتنی است مدیرعامل قطار شهری تبریز در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی مبنی بر روند اجرایی رفع ایراد خط یک مترو در محل سانحه ارائه کرد.
در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز ارائه و مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت، نهایتا مقرر شد که ظرف یک هفته آتی شهرداری در این رابطه برنامه‌های خود را اعلام کند.
در ادامه بیست و نهمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز لایحه شهرداری مبنی بر نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی مورد بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در این راستا گزارشات جامعی ارائه کرد.
روح‌الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این‌باره بیان کرد: اگر نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحقق یابد و ضمانت اجرایی در این راستا وجود داشته باشد طبیعتا خدمتی کوچک بر زحمت‌کشان این صنف خواهیم کرد.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه افزود: در اعطای تسهیلات بانکی از رانت جلوگیری شود و ضوابط و مقررات قانونی لحاظ گردد.
فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: این لایحه بسیار بدیهی و شفاف است و ضرورتی نبود که به کمیسیون ارجاع داده شود چراکه موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی مسئله بسیار مهم بوده که باید پیش از این اتفاق می‌افتاد.
احد صادقی، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک اتفاق مهم بوده که باید در دستور کار قرار گیرد.
یاسین بجانی، نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص مطرح کرد: وضعیت کنونی ناوگان تاکسیرانی شهر مطلوب نبوده و اگر پیگیری‌های مستمری برای نوسازی صورت گیرد طبیعتا شاهد  اتفاقات مثبتی خواهیم شد.
نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: حتما بیمه رانندگان نیز باید مدنظر قرار گیرد و اقداماتی در این خصوص اتخاذ شود تا این قشر زحمتکش در رفاه و آسایش باشند.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار