معاون وزیر اقتصاد و دارایی؛

مشکل گمرکات کشور نبود تجهیزات و سنتی عمل کردن است

1398/08/21 - 11:22 - کد خبر: 6259
رحمت الله اکرمی

نصر: معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مشکلات در گمرگات کشور تجهیز آنها است و امروزه ایران در این زمینه برخلاف کشورهای دیگر به صورت سنتی گمرکات را اداره می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، صبح امروز رحمت‌الله اکرمی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور در شورای هماهنگی ارائه گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یکی از مشکلات در گمرگات کشور تجهیز آنها است و امروزه ایران در این زمینه برخلاف کشورهای دیگر به صورت سنتی گمرکات را اداره می‌کند که هر چه زودتر باید برای تجهیز گمرکات اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند.

وی افزود: سیاست راهبردی ایران تامین بودجه جاری از محل درآمدهای مالیاتی است اما این بدین معنی نیست که برای تامین این بودجه به مردم فشار وارد شود اما کسی هم نباید از دادن مالیات فرار کند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: ایران در عین حال که از درآمدهای نفتی استفاده کرده و به فروش نفت ادامه می‌دهد اما به دنبال اتخاذ تدابیری برای خارج شدن از درآمد تک محصولی نیز است.

وی عنوان کرد: در شرایط اقتصادی امروز بانک‌ها باید تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کند در عین حال که بانک‌ها نیز برخی چالش‌ها و مشکلات دارند باید این مشکلات نیز حل شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: بیمه آنگونه که باید جایگاهی را در نظام اقتصادی کشور ندارد در حالی که باید بیمه نقش موثر و فعالی در اقتصاد داشته باشد.

وی گفت: بازار بورس به سمت سهام‌داران خرد حرکت کرده و این نشانه خوبی است مبنی بر اینکه مردم به جای سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز به سمت بازار سرمایه تمایل پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام/

پژوهشیار