«اولئانا» در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود

1401/02/19 - 23:03 - کد خبر: 62515
عکس

نصر: نمایش «اولئانا» به کارگردانی اکبر زارع از ۲۰ اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش نصر، اکبر زارع کارگردان این نمایش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: «اولئانا» نوشته‌ی دیوید ممت با ترجمه‌ علی‌اکبر علیزاد، داستانی است دغدغه‌مند و دارای چند لایه‌ تماتیک که مثل دیگر آثار ممت ملاک‌های انسانی را نشانه گرفته است.
وی گفت: آن‌چه مرا مجذوب آثار ممت کرده و باعث شد «اولئانا» را به عنوان اولین تجربه‌ی اجرای عمومی انتخاب کنم این بود که در این نمایشنامه کاراکترها حرف همدیگر را نمی فهمند و عدم توجه به سخن طرف مقابل و پافشاری بر حرف‌های خود باعث ایجاد سوءتفاهم شده و منجر به کنش زبانی می شود.
این کارگردان جوان اظهار کرد: دیوید ممت در آثارش سعی در انعکاس جهان و زندگی ندارد بلکه سعی می‌کند جهانی به موازات آن خلق کند که دارای هستی‌شناسی و ویژگی‌های خاص خود است که با جهان واقعی وارد گفتگو می‌شود و همین امر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.
زارع ادامه داد: «اولئانا» یک درام اجتماعی و تراژدی مدرن است که به رابطه دردسرساز یک استاد دانشگاه با دانشجوی دخترش می‌پردازد.
به گزارش ایرنا، در اجرای نمایش «اولئانا» هدیه کاملی و مهریار سرخابی به عنوان دستیار کارگردان، فرشته کریمی به عنوان منشی صحنه، هادی خان‌محمدی به عنوان موشن‌گراف و مسئول امور تبلیغاتی، احمد نصیری به عنوان عکاس، شیدا خرمی آذر به عنوان طراح لباس، داریوش اللهیاری به عنوان طراح پوستر و بروشور، علی میرزایی به عنوان طراح صحنه، یونس فتحی به عنوان مجری صحنه، سیاوش کریم‌زاده به عنوان مجری دکور، کورش صفایی و علی منافی به عنوان طراح و مجری نور و همچنین علی پوریان و نازنین طلعتی به عنوان بازیگر، اکبر زارع را یاری می‌کنند.
نمایش «اولئانا»، از ۲۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت و روز اول این اجرا ویژه اصحاب رسانه خواهد بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار