نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد:

نقش برجسته گمرک در رفع موانع تولید

1401/02/19 - 18:50 - کد خبر: 62507
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در نشست با رئیس گمرک ایران گفت: اگر ماشین آلات وارداتی واحدهای تولید در گمرک می ماند یعنی ما رفع موانع نکرده ایم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در این نشست که در راستای بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، شرکت های دانش بنیان و مسائل گمرگی واردات تجهیزات ماشین آلات مورد نیاز تولید استان برگزار شد، گفت: مشکلات فعالان صنعت در استان باید حل شود و نگاه عملیاتی به این جلسه داریم. 
وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" و فرمایشات مقام معظم رهبر در این راستا، افزود: اشتغال وقتی شکل می گیرد که چرخ تولید بچرخد، هرچه موانع از سر راه تولید برداشته شود همانقدر به تحقق شعار سال نزدیک می شویم. 
وی ادامه داد: مجلس در سال گذشته برای کمک به واحدهای تولیدی قانون صدور مجوز ها را به دو قسمت ثبت محور و تایید محور تقسیم کرد و همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان نیز تصویب شد، بناست که در این عرصه خو ب عمل کنیم.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بررسی قانون های معافیت گمرکی، گفت: قبلا تجهیزات و ماشین الات صنایع که برای تولید محصول نیاز است را وارد می شود معافیت گمرکی داشتند، برای حمایت از تولید کننده ها بهتر است قانون همچنان اجرا شود. 
وی با اشاره به لزوم استفاده واحدهای تولیدی از ظرفیت ها و امکانات گمرک استان، اضافه کرد: نباید واردکنندگان صنایع تولیدی با مشکل مواجه شوند، تعرفه ها باید به صورت مداوم بررسی شود. 
تاج الدینی در خصوص تشریفات گمرکی و روند ترخیص کالا، گفت: صنعتگران با سختی های بسیار از جمله خرید در شرایط تحریم، مشکلات ارزی و... خط تولید وارد کرده اند اما در گمرک مانده است و ماه ها هزینه انبار می دهند، این درست نیست با خرید قبلی را با تعرفه  و قوانین جدید ترخیص شود.
وی با تاکید بر اینکه در عمل باید حمایت از تولید را نشان دهیم، افزود: اگر ماشین آلات وارداتی واحدهای تولید در گمرک می ماند یعنی ما رفع موانع نکرده ایم و اگر تولید مختل شود قطعا اشتغال چندین نفر تحت تاثیر قرار می گیرد. 
این نماینده مجلس ادامه داد: نمی توانیم نسل صنعت قبلی را به حال خود رها کنیم که به نسل جدید برسیم، باید هر دو را در نظر بگیریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار