استاندار آذربایجان‌شرقی؛

مهاجرت جوان گزین است/ با مهاجرت نیروهای توسعه، چرخ ‌های اقتصاد به خوبی نخواهد چرخید

1398/08/21 - 11:15 - کد خبر: 6246
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی مهم ترین مشکل آذربایجان شرقی را مهاجرت نخبگان عنوان کرد و گفت: اکنون مهاجرت روستایی به شهرها مطرح نیست، بلکه مهاجرت نخبگان و صاحبان سرمایه مطرح است که اگر تبعات مقصد و مبدا را در نظر بگیریم‌، متوجه خواهیم شد که چه خسرانی اتفاق می ‌افتد.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی" در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته، مدیران زن و کارآفرینان آذربایجان شرقی که با حضور ابتکار، معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، با تاکید بر اینکه در اثر مهاجرت نخبگان نه تنها سهم جمعیتی استان ما کاهش پیدا کرده بلکه سهم ما از سرمایه ملی نیز رو به کاهش است، گفت: با مهاجرت نیروهای توسعه، چرخ ‌های اقتصاد به خوبی نخواهد چرخید.

وی افزود: بدتر از موضوع مهاجرت، طی 10 سال آینده، استان ما گرفتار پدیده‌ی پیری جمعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهاجرت جوان گزین است باید فکری برای مقابله با آن کنیم، افزود: متاسفانه نرخ بیکاری در استان ما 10.3درصد است، میانگین نرخ بیکاری مردان تحصیل کرده 22 درصد و زنان تحصیل کرده‌ی استان 32 درصد است.

وی افزود: وضعیت استان ما در اشتغال اصلا خوب نیست ولی با توجه به اینکه مردمانی سخت کوش و جان سخت و باغیرت داریم به همین دلیل کم‌ تر با بحران اجتماعی مواجه می‌ شویم، مردم استان ما هیچ وقت نگفته‌ اند به ما پول دهید، بلکه رفتند جاهای دیگری کار کردند.
وی با اشاره به اهمیت کارآفرینی زنان، گفت: اگر در خانواده ‌ای مادر فرد تحصیل کرده‌ یا کارآفرین باشد، قطعا کودکان نیز ادامه ‌دهنده‌ ی راه مادر خواهند بود.

وی توانمندسازی و ارتقای علمی و اجرایی بانوان یک جامعه را اقدامی بسیار مفید دانست.

انتهای پیام/

پژوهشیار