خبر/

تور عکاسی از مزارع کلزا و جاذبه‌های شهر ایلخچی برگزار شد

1401/02/18 - 12:59 - کد خبر: 62439
عکس

نصر: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ایلخچی، و با حضور گروه عکاسان «سبزاندیش»، تور عکاسی از مزارع کلزا و جاذبه‌های گردشگری شهر ایلخچی برگزار شد.

به گزارش نصر، در ابتدای برگزاری این تور، منافی شهردار ایلخچی با اشاره به قرار گرفتن این شهر در مسیر شمال به جنوب استان و فراهم ساختن اتصال این استان با استان‌های هم‌جوار، بر ضرورت شناساندن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر از دریچه‌ی شاتر عکاسی به گردشگران تاکید کرد و افزود: هنرمندان عکاس می‌توانند با معرفی زیبایی‌های این شهر به گردشگران، گام مهمی در توسعه و عمران این شهر ایفا کنند. وی هم‌چنین به کاشت کلزا در مزارع حومه‌ی این شهر اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در حاشیه‌ی دریاچه‌ی ارومیه و وضعیت خاص این دریاچه موجب شده است که الگوی کشت کلزا ترویج یابد و شهر ایلخچی به یکی از مراکز عمده‌ی کشت کلزا تبدیل شود.
پرتوی رئیس شورای اسلامی شهر ایلخچی نیز با تقدیر از حضور گروه عکاسان سبزاندیش در شهر ایلخچی و تلاش برای به تصویر کشیدن جاذبه‌های این شهر اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری در شهرستان و شهر ایلخچی نشان از توان بالقوه‌ی بالای هنری این شهر دارد و ما نیز در شورای شهر در تلاش هستیم با حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توسعه‌ی پایدار شهری گام برداریم.


 
محمدعلی‌ قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز فعالیت‌های گروه عکاسان «سبزاندیش» را از بابت پرداختن به زوایای پیدا و پنهان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد تداوم این فعالیت‌ها بتواند به جریان‌سازی گسترده‌ی فرهنگی در استان منجر شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار