در نشست با صنعتگران آذربایجان شرقی؛

خاندوزی: استان‌ها اسیر پایتخت هستند/ باید به سمت کاهش نرخ مالیاتی تولید برویم

1401/02/14 - 10:38 - کد خبر: 62274
سید احسان خاندوزی

نصر: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در مورد افزایش اختیارات استانداران و تمرکززدایی نیز وزرای هیات دولت اتفاق نظر دارند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد استان‌ها اسیر پایتخت خواهند بود و بزرگ و قوی نخواهند شد.

به گزارش نصر از فارس، سیداحسان خاندوزی شامگاه امروز در جمع تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعرفه مربوط به واردات ماشین‌آلات اظهار کرد: برای ماشین‌ساز شدن، باید صرفه واردات ماشین‌آلات در کشور به نفع بخش‌هایی از ماشین‌آلات که مزیت دارند، تغییر یابد.

وی افزود: بخش‌هایی که نیازمند واردات ماشین‌آلات هستند، به‌ویژه در حوزه‌های تک می‌توانند از ظرفیت‌های تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

خاندوزی تصریح کرد: در حوزه تعرفه مواد اولیه مثل پلیمر و پلاستیک دولت تلاش دارد از طریق کاهش سود بازرگانی و حقوق ورودی، افزایش نرخ تعرفه واردات را جبران کند.

وی ادامه داد: در مورد افزایش اختیارات استانداران و تمرکززدایی نیز وزرای هیأت دولت اتفاق نظر دارند و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، استان‌ها اسیر پایتخت خواهند بود و بزرگ و قوی نخواهند شد.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: دولت برای تامین  برق و گاز و در دسترس بودن آنها تعهدات خود را انجام می‌دهد و تلاش داریم جریان تولید برق را در کشور به صرفه و جذاب کنیم.

وی با بیان اینکه چند ده هزار فرار مالیاتی در اصناف و گروه‌های مختلف شناسایی شده است، افزود: باید با افزایش بار مالیاتی شرکت‌های غیرتولیدی، فعالیت‌های غیرمولد و امور سوداگرانه به سمت کاهش نرخ مالیات بر شرکت‌های تولیدی رویم.

انتهای پیام/

 

پژوهشیار