نماینده اصناف منطقه آزاد ارس در مصاحبه با نصر:

رونق ارس اراده مسئولان را می طلبد / تنگ نظری مسئولان سرمایه گذاران را از ارس فراری می دهد

1401/02/12 - 12:05 - کد خبر: 62261
ارس

نصر: نماینده اصناف منطقه آزاد ارس گفت: تنها راه سریع برون رفت از این وضعیت اراده مسئولان است که قوانین دست و پا گیر را برداشته و رونق اقتصادی را به این منطقه برگردانند.

به گزارش نصر، "فردین صادقی" در گفتگو با نصر به وضعیت اصناف منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه رفتار سلیقه ای و نگاه تنگ نظرانه مسئولین منطقه آزاد ارس را محدود کرده است.
وی ادامه داد: همه سرمایه گذارانی که در منطقه آزاد ارس هستند تکلیفی به گردن دارند و آن هم دور زدن تحریم است.
وی افزود: متاسفانه در منطقه آزاد ارس تعرفه های بالای گمرکی با سایر مناطق آزاد چندین برابر بالاتر است.
صادقی تصریح کرد: اگر در انزلی جنسی با 50 میلیون ترخیص می‌شود در ارس همان جنس با 250 میلیون ترخیص می‌شود، ظرفیتی که منطقه آزاد ارس دارد هیچ کدام از مناطق آزاد کشور ندارد.
وی ادامه داد: برای سفر به کیش حداقل باید ده میلیون هزینه کنید اما از تهران تا منطقه آزاد ارس 2 میلیون هم هزینه ندارد؛ همه می توانند به این منطقه سفر کنند و در گذشته قبل از کرونا هم چنین بود.
صادقی خاطر نشان کرد: مجتمع های منطقه آزاد نزدیک به دو برابر مساحت کل کیش است، پتانسیل ها و موقعیت های این منطقه بسیار زیاد است؛ اما بر اثر رفتار سلیقه ای مسئولان سرمایه گذار از اینجا فرار می‌کند، وقتی اعتراض می کنیم می گویند برای سرمایه گذار دعوت نامه نفرستادیم!
وی به افزایش کمرشکن اجاره بهای مغازه ها اشاره کرد و گفت: اجاره مغازه ای که دو سال پیش چهار میلیون بود اکنون 60 میلیون تومان شده است، اگر در بازار این منطقه رونق باشد مطمئن باشید که اجناس این منطقه در هیچ کدام از مناطق آزاد پیدا نمی‌شود؛ برخی از جنس ها از جمله ظروف سرامیک، لوازم آشپزخانه و پوشاک را از سایر مناطق آزاد کشور می‌توان وارد کرد اما برای اینجا این مجوز را نمی‌دهند! همه این ها عواملی هستند که سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.
وی به اهمیت استفاده از فصل گردشگری منطقه پرداخت و گفت: بهترین فصل این منطقه اردیبهشت ماه است و اکنون که چند روز تعطیلی به مناسبت عید فطر داریم طبیعت خدادادی این منطقه بی نظیر و به واقع بهشت طبیعت ایران است.
صادقی با اشاره به اینکه نزدیک سه هزار پروانه فعالیت در این منطقه صادر شده است، درباره راه سریع حل این موانع توضیح داد: تنها راه سریع برون رفت از این وضعیت اراده مسئولین است که قوانین دست و پا گیر را برداشته و رونق اقتصادی را به این منطقه برگردانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس، تنها منطقه آزاد صنعتی به معنی واقعی است که به دلیل سهل الوصول بودن می‌توان سرمایه‌گذار را به این منطقه کشاند، اما متاسفانه اکنون داد تولید کننده هم در می آید ارزش افزوده را سه برابر کرده اند و برای تولید مانع ایجاد کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار