بازار در میان مدت صعودی است/

خالقی: نشانه ضعف و تردید در بورس دیده می شود

1401/02/11 - 20:14 - کد خبر: 62240
عکس

نصر: کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در حال حاضر نشانه‌های ضعف و تردید بر روی نمودار شاخص کل سایه انداخته، اما بورس در میان مدت روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش نصر، پرویز خالقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگویی، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار بورس طی یک موج صعودی که از 15 اسفند شتاب به خود گرفت و شاخص کل توانست خود را به محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد برساند. با این حال، اکنون نشانه‌های ضعف و تردید بر روی نمودار شاخص کل و بازار سایه انداخته است.
وی افزود: به نظر می‌رسد برای ادامه روند، نیاز به اخبار مثبت جدید و یا پول تازه نفس وجود دارد، اما در غیر این صورت یک توقف و اصلاح گریزناپذیر است.البته با دید میان مدت ادامه این روند صعودی دور از ذهن نیست.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به تورم بالای حاکم بر بازارهای موازی از جمله مسکن، خودرو و اقلام پر مصرف سبد غذایی؛ بازار سرمایه می‌تواند شکاف عقب ماندگی از این تورم را پر بکند.
مخصوصا نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در فصل مجامع که عموماً در تیرماه برگزار می‌شود، با پرداخت سود پی برای بازار حدود یک واحد کاهش می‌یابد و قیمت‌ها بعد از مجمع برای خرید جذاب می‌شوند.
پرویز خالقی با اشاره به پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران، خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل پرداخت سود مجامع به حساب سهامداران از طریق واریز متمرکز با سیستم سجام و همچنین واریز سودهای رسوب شده سالیان قبل از طرف نهاد ناظر بر ناشران با مدیریت جناب انصاری‌پور از نکات مثبت اقدامات اخیر سازمان است که موجب دلگرمی سهامداران شده که جا دارد از زحمات بی‌وقفه جناب انصاری‌پور تشکر لازم به‌عمل بیاید.
وی یادآور شد: زمانی که سهامداران شاهد تلاش‌های سازمان در راستای پیگیری، حل مشکلات و رفع ایرادات موجود در قوانین بازار سرمایه هستند، بیشتر به شرایط امیدوار می‌شوند و این موضوع باعث جذب بیشتر نقدینگی به سمت بازار خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار