مسئول ستاد استهلال استان؛

چهار گروه در آذربایجان شرقی هلال ماه شوال را رصد می‌کنند

1401/02/11 - 19:55 - کد خبر: 62236
ماه

نصر: مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی از اعزام چهار گروه برای رویت هلال ماه شوال از امروز(یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) در سطح استان خبر داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال موسوی شربیانی در گفت‌وگویی ضمن اعلام این خبر در خصوص وضعیت رویت هلال ماه شوال اظهار کرد: وضعیت رویت هلال ماه شوال امروز مناسب است و اینگونه نیست که قابل رویت نباشد چراکه زمان نیز برای رویت بهتر است اما وضعیت جوّی مناسب نیست.
وی ادامه داد: هوا ابری و غبارآلود است و منطقه‌ی آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر برای استهلال مناسب‌تر است.
وی افزود: امیدواریم تا بعدازظهر امروز حجم ابرها کمتر شده و آفتاب طلوع کند تا شرایط برای رویت هلال ماه هموار شود چراکه استان ما نسبت به سایر نقاط کشور رویت پذیری مناسب‌تری دارد. 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی شربیانی یادآور شد: چهار گروه از جمله یک گروه از مراغه، دو گروه از دانشگاه تبریز و یک گروه نیز از ستاد استهلال استان برای رویت هلال ماه اعلام شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در مناطق دیگر کشور اگر شرایط جوّی مناسب نباشد، زمان آنها برای رویت نیز کمتر است اما زمان رویت در استان ما مناسب بوده و افق نیز بهتر است و صرفاً با غبارآلود بودن افق روبرو هستیم. 
مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی تاکید کرد: مبنای ما بر رویت است اما تا رویت نشود، نمی‌توان چیزی گفت؛ پیش از این ماه‌های بسیاری را با این شرایط رویت کرده و نتیجه نیز گرفتیم اما باید با چشم عادی و مسلح متعارف بتوان رویت کرد.
انتهای پیام

پژوهشیار