سرپرست فرمانداری خلخال:

سیل به راه‌های ارتباطی ۱۸ روستای خلخال خسارت وارد کرد

1401/02/11 - 13:55 - کد خبر: 62216
عکس

نصر: سرپرست فرمانداری خلخال گفت: بارش‌های رگباری باران و جاری شدن سیل در روزهای اخیر در مناطق مختلف، خسارات سنگینی را به راه‌های ارتباطی ۱۸ روستا و همچنین بخش دام و محصول زراعی و باغی باغداران و کشاورزان خلخال وارد کرده است.

به گزارش نصر، سید جواد یحیی زاده سرپرست فرمانداری خلخال اعلام کرد: وقوع سیل به راه‌های ارتباطی ۱۸ روستای این شهرستان خسارت زده و همچنین به علت وارد شدن سیلاب به داخل واحدهای مسکونی و دامی، روستائیان متحمل خسارت مالی سنگینی شده‌اند.
رییس ستاد مدیریت بحران خلخال گفت: جاری شدن سیل در روستاهای برندق، نساز، منامن، کزج، دمدل، نوده، ویو، نمهیل در بخش خورش‌رستم و همچنین روستاهای تیل، کهل، گلوزان، فرج آباد در بخش شاهرود و روستاهای بفراجرد، آق بلاغ کرد، یوزناب، کلستان علیا و سفلی و مورستان در بخش مرکزی این شهرستان علاوه بر تخریب راه ارتباطی این روستاها موجب تلف شدن دام روستائیان و از بین رفتن بخش مهمی از محصولات زراعی و باغی، دراین مناطق شده است.
وی اظهار کرد: تا زمان برآورد دقیق خسارات وارده توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان رقم دقیقی از میزان ریالی خسارات وارده به به بخش راه، کشاورزی، باغی ودامی این شهرستان اعلام کرد.
این در حالی است که رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خلخال میزان خسارت وارده به شبکه حمل و نقل روستایی را حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: طغیان رودخانه‌های منطقه از جمله رودخانه‌های نمهیل و دمدل چایی واقع در بخش خورش رستم به زیرساخت راه و پل‌ها خسارت وارد کرده است.
 به گفته معروف خسروی به علت جاری شدن سیل، ریزش کوه، تخریب راه و انباشت گل‌ولای حاصل از آن بخشی از راه‌های روستایی مسدود شده که راهداران  محورهای مسدود شده را بازگشایی کردند ودر حال حاضر تنها راه روستای نمهیل به صورت یکطرفه بازگشایی شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار