گزارش نصر از احداث بازارچه های محلی در شورای شهر تبریز:

هشت بازارچه محلی تا پایان سه ماه اول سال ایجاد خواهد شد/ بازارچه های محلی در مناطق کم برخوردار ایجاد شود 

1401/02/11 - 12:00 - کد خبر: 62208
پرویز هادی

نصر: در کل پنج بازارچه داریم که در سه ماهه اول سال جاری این تعداد به هشت بازارچه می‌رسد و تلاش می کنیم این تعداد بیشتر شود. 

به گزارش نصر، "پرویز هادی" با توضیح بر اینکه این بحث مصوبه شورای قبلی بود، گفت: قبل از عید شهرداران مناطق یک و دو را دعوت کردیم در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری و آنها قول دادند تا عید نوروز این بازارچه ها ایجاد شود و بعد از آن سایر مناطق کارشان را آغاز کنند. 
وی تصریح کرد: اکنون باید در حال بهره برداری از این بازارچه ها بودیم نه اینکه محل آنها را انتخاب و تعیین کنیم. 
هادی گفت: در کلانشهر تهران بازارچه در محل هایی که وجود دارد با این هدف ایجاد شده است که رنج قیمت بازارچه ها از دیگر مراکز 20 درصد ارزان‌تر است. 
وی ادامه داد: مناطقی که اکنون برای ایجاد بازارچه تعیین شده است اغلب در مناطق مرفه‌نشین هستند، اما هدف کمیسیون این بود که این بازارچه ها در مناطق کم برخوردار ایجاد شود. 
در ادامه "سعید مطلبی" سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز، گفت: نظارت بر قیمت و کیفیت محصولات ارایه شده یکی از وظایف سازمان میادین است و متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده است. 
وی ادامه داد: هدف سازمان میادین، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مناطق محروم و کم برخوردار است، اما انتخاب محل بازارچه‌ها در اختیار شهرداری‌های مناطق است و ما هم به محل بازارچه ها نقد داریم.
"علیرضا نوای باغبان" دیگر عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از نقش شهرداری در راه اندازی بازارچه های محلی گفت: شهرداری در این راستا نقش خود را به خوبی عمل نکرده است. 
در پایان "مهدی یوسفی" هماهنگی امور مناطق شهرداری تبریز خبر داد: در کل 5 بازارچه داریم که در سه ماهه اول سال جاری این تعداد به 8 بازارچه می‌رسد و تلاش می کنیم این تعداد بیشتر شود. 
انتهای پیام/

پژوهشیار