عضو شورای شهر تبریز تهدید به افشاگری کرد:

تقابل دایره انقلاب را کوچک می کند | تداوم روند برچسب‌زنی در شورا

1401/02/11 - 11:38 - کد خبر: 62205
سیدکاظم زعفرانچی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: در نشست خبری به مسائلی اشاره خواهم کرد که مبهم است و مسائل را خواهم گفت اما نه با لباس برچسب زنی و اهانت.

به گزارش نصر، صبح امروز در شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز "حجت الاسلام کاظم  زعفرانچی" در سخنرانی میان دستور خود، گفت: میخواستم در مورد شهر هوشمند صحبت کنم اما عرایضم را می‌خواهم تغییر دهم، تقریباً این مطالبی که می‌خواهم بگویم مربوط به تک تک اعضا و خودمان است. 
وی ادامه داد: برخی از همکاران زمانی که می‌خواستیم شهردار انتخاب کنیم بعد از انتخاب آقای رنجبر قسمتی از آیه هفت سوره محمد، استوری با این عنوان "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم" منتشر کردند. 
زعفرانچی لر اضافه کرد: این شروعی شد برای فرایند انقلابی پنداری خود و بعد از آن دیدیم که نصرت الهی ادامه نیافت! 
وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: ابزاری نگاه کردن به مفاهیم قدسی به صلاح خود و شهرمان نخواهد بود.
وی تاکید کرد: تقابل و تنزاع گونه نگاه کردن دایره انقلابی را روز به روز کوچک می‌کند، این در حالی است که دیگر اعضا سابقه انقلابی گری کمی ندارند.
وی افزود: یکی از اعضای محترم شورا در سخنرانی خود گفتند برخی از اعضای شورا تصمیماتشان تبعیت از نفس است.
زعفرانچی لر تصریح کرد: آیا این اتفاقات باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین و نظام نخواهد شد؟ آیا مردم نخواهند گفت کسانی که مسئول هستند خودشان خود را متهم می کنند و نهایتا باعث دلسری اقشار جامعه نخواهد شد؟
وی ادامه داد: در آینده این اتفاقات باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات نخواهد شد؟ اتفاقاتی که در حاشیه شورا در مسیر روند برچسب زنی و واژه سازی صورت می گیرد. 
وی افزود: عضو شورا دیگر اعضا را به شعبان بی مخ و باج خواه و شخصیت ژله ای معرفی می‌کند با این حال انتظار داریم افکار عمومی به ما چه نگاهی داشته باشند؟ آیا این برچسب زنی ها هدف خاصی را دنبال می‌کند؟
عضو شورای شهر تبریز گفت: پس چرا وقتی نصف شب ساعت 2 در نصف راه برای گرفتن رای عضوی راه می افتیم آن وقت شخصیت ژله ای نمی‌شود؟ چرا به تشخيص و تصمیم یکدیگر احترام قائل نیستیم؟
وی ادامه داد: چرا فکر می کنیم تشخیص ما درست است و تشخیص دیگران خارج از انقلابی گری؟ چرا خود به امام حسین پنداری تبدیل شدیم و دیگران را غیر از این می‌پنداریم؟ 
زعفرانچی گفت: زمانی که یکی از اعضای شورای شهر برچسب اشرافی گری و دیگری به استخر موهوم زده برچسب زده می شود چرا ما اعتراض نمی‌کنیم؟ وقتی عضوی به گروهی در فضای مجازی معترض است آیا خروجی این اتهام ها و برچسب زنی ها چه خروجی دارد؟ تقاضا دارم منازعات فضای مجازی را به صحن شورا نکشانیم.
وی افزود: چرا اینگونه شده است که هر کس برخلاف رویکرد من باشد او را محکوم کنم؟ اینگونه برخورد نکنیم چنین مسائلی هیچ منفعتی برای شورا ندارد؛ موضوعات فرعی جای موضوعات اصلی را می‌گیرد، هر روز این مسائل ما را عقب می اندازد، همدیگر را قبول کنیم. 
وی ادامه داد: به رسانه های معاند شورا و فتنه نگاران بهانه می‌دهیم؛ خوارج کسانی بودند که نه با معاویه بودند و نه با امام حسن علیه السلام.
وی تصریح کرد: گاهی با معاویه بودند و گاهی با امیرالمؤمنین علی علیه السلام این به اسلام ضرر می‌زند. 
زعفرانچی گفت: ادامه این روند به صلاح نیست، به انقلاب و شهدا صدمه میزنیم، صحبت های من را از غرض‌ورزی فرض نکنید.
وی در پایان خبر داد: در نشست خبری به مسائلی اشاره خواهم کرد که مبهم است و مسائل را خواهم گفت اما نه با لباس برچسب زنی و اهانت.
انتهای پیام/

پژوهشیار