اتفاقی عجیب در ورزش استان/

مدال هایم را کنار گذاشتند!/ بی اعتنایی به مدال‌های پرافتخار ترین شیرجه زن تاریخ ایران

1401/02/11 - 12:07 - کد خبر: 62204
عکس

نصر: پرافتخار ترین شیرجه زن تاریخ ایران گفت: متاسفانه شغل و درآمد خاصی ندارم و با وجود پیگیری های وزیر ورزش، عناوین و مدال هایم در استخدام تایید نشدند.

به گزارش نصر، مجتبی ولی پور، پرافتخار ترین شیرجه زن تاریخ ایران، در گفتگوی اختصاصی با نصر، با بیان اینکه در ۲۷ سال سابقه ورزش خود تمام عناوین کشوری، المپیاد و لیگ برتر را کسب کرده است، گفت: در طول مدتی که وارد این رشته ورزشی شدم، مدال برنز قهرمانی آسیا، برنز جوانان آسیا و ۵ مدال آسیایی برای نخستین بار در تاریخ ایران بدست آوردم. همچنین در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار پس از ۵۶ سال مدال برنز قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان را توانستم کسب کنم. علاوه بر آن در سال های گذشته در مسابقات کشور های اسلامی ۳ مدال طلا کسب کردم و در مسابقات هندوستان ۴ مدال نقره بدست آوردم و لقب پر افتخار ترین شیرجه زن ایران به من اختصاص یافت.
وی در ادامه افزود: علاوه بر موارد گفته شده من تنها ورزشکار ایرانی هستم که توانستم ۳ بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنم و ۲ دوره در بازی های آسیایی حضور داشته باشم.
این ورزشکار پر افتخار تبریزی در خصوص ورود خود به عرصه ورزش گفت: ابتدا ورزش را با ژیمناستیک شروع کردم و سپس وارد رشته شیرجه شدم و زیر نظر آقای شکور فعالیت کردم که خوشبختانه توانستم برای اولین بار بهترین عناوین را برای کشورم کسب کنم.
ولی پور در خصوص شرایط فعلی خود که به عنوان مربی در یکی از استخر ها مشغول بکار است، خاطر نشان کرد:  هم اکنون به دلیل نداشتن شغل مناسب به عنوان یک مربی ساده مشغول به فعالیت هستم و درآمد جزئی از این حرفه دارم. البته ۴ سال است از طریق وزارت ورزش و جوانان برای استخدام اقدام کرده ام که تاکنون نتیجه ای بدست نیامده است.
وی که سال گذشته توانسته بود با تیم مس سونگون قهرمان لیگ برتر ایران شود، در خصوص مهم ترین مسابقات پیش رو گفت: در ماه های آتی بازی های آسیایی و رقابت های کشور های اسلامی در پیش داریم که در تلاش هستیم تا بتوانیم بازهم برای ایران مقام کسب کنیم.
کاپیتان تیم ملی شیرجه ایران در خصوص ظرفیت های بالای تبریز در رشته شیرجه گفت: با توجه به اینکه شروع این رشته در تبریز با برنامه منظم و فعالیت های  مداوم بوده است، لذا همیشه جزء بهترین های ایران بوده ایم و همواره مدال کسب کردیم.
 

 
ولی پور در ادامه با بیان اینکه مهم ترین هدفش کسب سهمیه المپیک است، افزود؛ مطمئن هستم که روزی اگر من هم نتوانم یک نفر از تبریز در این رشته به المپیک راه خواهد یافت چراکه در تبریز امکانات لازم برای این رشته وجود دارد‌.
متاسفانه نکته ای که وجود دارد هیچ حمایتی از من صورت نمی گیرد و منی که پرافتخار ترین ورزشکار این رشته هستم در درآمد و بیمه دچار مشکل هستم.
این ملی پوش تبریزی در پایان گفت: تنها درخواستی که از مسئولان دارم موضوع استخدام من است که با وجود ‌کسب امضاء از وزارت ورزش و جوانان و پیگیری شخص وزیر ورزش تا کنون موفق نشده ام و آنطور که به من اعلام شد عناوین من تایید نشده اند و قهرمانی هایم شبهه دار است. من ورزشکار نیاز دارم مشکلاتم برطرف شود و امیدوارم به امثال ما ارزش قاعل شوند که سال هاست در ورزش زحمت می کشیم.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/

پژوهشیار