خبر/

هشدار درباره احتمال وقوع سیل در آذربایجان شرقی

1401/02/10 - 22:22 - کد خبر: 62185
سیل

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل در استان و خطرات جانی و مالی ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر روز شنبه در گفت و گویی افزود: پیرو هشدارهای قبلی و حسب اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با توجه به ورود سامانه بارشی قوی از طرف کشور ترکیه به استان، از عموم مردم عزیز درخواست داریم از توقف و اسکان در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به تخلیه ساکنین در معرض خطر نیز اقدام و از صعود افراد به ارتفاعات و کوهنوردی نیز ممانعت شود.
وی اضافه کرد: بارش های رگباری و رعد و برق در آذربایجان شرقی تا اواخر روز سه شنبه این هفته ادامه خواهد داشت.
هنربر با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از امروز شنبه، نوع مخاطرات ناشی از آن را رگبار باران،رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک موقت دانست.
وی از آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به محصولات کشاورزی به عنوان برخی دیگر از خطرات احتمالی فعالیت سامانه بارشی در سطح استان یاد کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی به عموم شهروندان توصیه کرد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، انحام فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، خودداری کنند.
وی همچنین از مدیران نهادهای مسوول و مردم خواست تا نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استقرار سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، چرای دام و سم پاشی در مزارع خودداری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار