مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد:

جزئیات سیل در آذربایجان

1401/02/10 - 17:54 - کد خبر: 62177
سیل

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از جان باختن یک چوپان و وارد آمدن خسارت به اراضی باغی و کشاورزی پنج شهرستان در نتیجه سیل اخیر خبر داد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر در گفت و گویی ضمن تشریح آخرین وضعیت جاری شدن سیل در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بارش رگباری باران روز گذشته موجب جاری شدن سیل در کلیبر، اهر، هریس، چاراویماق، بستان‌آباد و میانه و وارد آمدن خسارت جانی و مالی در این شهرستان‌ها شده است.
وی از جان باختن یک چوپان در بخشایش شهرستان هریس خبر داد و افزود: جسد این فرد شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی کشف شد و تمام دام‌های وی نیز که گرفتار سیلاب شده بودند، تلف شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، عمده خسارات این سیل را مربوط به باغات و اراضی کشاورزی اعلام کرده و گفت: یک خانه در روستای دهناب بستان‌آباد کاملاً تخریب شده و دو خانه دیگر در این روستا دچار خسارت ۵۰ درصدی شده و وسایل معیشتی آنها از بین رفته است.
وی ادامه داد: آبگرفتگی ۱۰ خانه نیز در روستای پیغام کلیبر نیز از دیگر خسارات سیل روز گذشته بوده و چند پل‌ بین مزارع و بخشی از اراضی باغی و کشاورزی این شهرستان نیز دچار تخریب و ۱۰ رأس دام سبک و یک موتور سیکلت نیز طعمه سیلاب شده‌اند.
هنربر، تخریب بخشی از باغات و راه‌های اصلی و فرعی بخش شادیان شهرستان چاراویماق را از دیگر خسارات سیل اعلام و تصریح کرد: این حادثه همچنین موجب تخریب باغات و مزارع دو روستا در اهر و برخی راه‌های روستایی و اراضی میانه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: میزان ریالی خسارت‌های وارد شده در این سیلاب در حال ارزیابی است و گزارش تکمیلی در این خصوص متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار