فرماندار تبریز؛

ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز پاسخگوی جمعیت این شهر نیست

1401/02/10 - 16:15 - کد خبر: 62168
اتوبوس BRT، اتوبوس

نصر: فرماندار تبریز گفت: تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر پاسخگوی جمعیت تبریز نبوده و برای رفع این مشکل با حمایت دولت ۷۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر، روز شنبه در دیدار مردمی با اهالی جنوب غرب تبریز به همراه مدیران شهری، با بیان اینکه در روزهای آینده این تعداد اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز می شود، افزود: مدت زمان مسافرت های درون شهری در تبریز با مسافرت های برون شهری برابری می کند.
وی اظهار امیدواری کرد با افزوده شدن اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، ترافیک های شهری و سرعت انتظار شهروندان تا حدودی کاهش یابد.
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت زندگی و ارایه خدمات به صورت عادلانه در همه مناطق شهری جزو حقوق شهروندی مردم این شهر است، گفت: توسعه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مناطق کم برخوردار از اولویت های مدیران استانی و شهری بوده و همه مدیران بر توسعه خدمات و بهبود کیفیت زندگی مردم در این مناطق تلاش می کنند.
جعفری آذر، با تاکید بر اینکه موضوع حاشیه نشینی در تبریز به معنای واقعی وجود ندارد و تنها در این مناطق توسعه عمرانی با سرعت کمی پیش رفته است، ادامه داد: با تشکیل قرارگاهی با حضور همه مدیران دستگاه های مختلف اجرایی استانی و شهری نسبت به پیشبرد اهداف مدیریت بحران، مدیریت پدافند غیرعامل و توسعه شهری اقدام خواهد شد.
طرح « قرار خدمت» برای رفع مشکلات مناطق مختلف شهری در تبریز اجرا می شود
شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: برنامه «قرار خدمت» برای رفع مشکلات مناطق مختلف این شهر با حضور مدیران استانی، شهری، نخبگان و نمایندگان مساجد محلات به صورت سه ماهه و به صورت مستمر برگزار می شود.
یعقوب هوشیار، افزود: مدیریت شهری برای توسعه شهری و توزیع امکانات به صورت عادلانه، طرح ناحیه محوری را با محوریت مساجد جزو برنامه های خود قرار داده و در این راستا تبریز به ۳۴ ناحیه شهری تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه موضوع و تفکر حاشیه نشینی در این شهر باید تغییر کند، اظهار داشت: شهروندان نیز مدیران را برای رفع مشکلات در این مناطق و توسعه بهتر همراهی کنند و یکی از این اقدامات، کاهش روند ساخت و سازهای غیرمجاز است که با همراهی و آگاهی شهروندان می تواند محقق شود.
شهردار تبریز توجه به نوسازی در این منطقه را از اهداف شهرداری اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات جزو وظایف شهرداری بوده اما برنامه های توسعه ای همچون نوسازی منطقه و رفع آلایندگی های صنایع شیمیایی در منطقه از جمله برنامه ها و اهداف شهرداری است که تلاش می شود با همکاری نمایندگان محلات در مساجد مشکلات شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.
هوشیار، با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت تولید آسفالت در تبریز در ۲۰ روز گذشته، ادامه داد: پس از کاهش بارندگی در روزهای آتی، آسفالت ریزی رواسان جزو نخستین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه آسفالت ریزی خواهد بود و تا پایان خرداد ماه آسفالت ریزی این منطقه به طور کامل تمام می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار