سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور

1401/02/09 - 12:09 - کد خبر: 62094
بارش باران، باران

نصر: سازمان هواشناسی کشور فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور را پیش‌بینی کرد به طوری که این سامانه تا یکشنبه در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

به گزارش نصر، براساس پیش‌بینی این سازمان  امروز در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم داشت.
از فردا انتظار می‌رود این شرایط را علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد باشیم.
روز یکشنبه سامانه بارشی عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. همچنین دوشنبه و با شدت کمتر سه‌شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
طی امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.
روز یکشنبه نیز با تشکیل گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.
امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین طی روزهای شنبه تا سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار