رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی عنوان کرد:

هشدار کلاهبرداری در خصوص جمع آوری اینترنتی فطریه

1401/02/08 - 20:14 - کد خبر: 62085
فطریه

نصر: رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در خصوص کلاهبرداری عده‌ای سودجو به بهانه جمع آوری فطریه و نذورات در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی گفت: هموطنانی که قصد پرداخت کردن فطریه خود به صورت اینترنتی را دارند حتماً از طریق شماره حساب، آدرس‌های اینترنتی و مؤسسه‌های معتبری که از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود اقدام کنند.
وی افزود: باتوجه به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، کاربرانی که در فضای مجازی با تبلیغات و پیام‌هایی مانند جمع‌آوری فطریه و نذورات و یا سایر موضوعات مواجه شدند قبل از بررسی و صحت و سقم موضوع اقدام به پرداخت وجه نکنند.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان حتماً توجه داشته باشند که از کلیک کردن بر روی پیامک‌ها و تبلیغاتی که حاوی لینک بوده پرهیز کنند تا به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت نشده و از خالی شدن حساب بانکی خود جلوگیری به عمل آورند.
رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی افزود: کاربران فضای مجازی برای کمک و مشارکت در کارهای انسان دوستانه باید از طریق شماره حساب نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کرده و از کلیک بر روی لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و پرداخت‌های اینترنتی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.
وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد برای پرداخت فطریه خود از منابع موثق و مورد اطمینان اقدام کنند و مراقب فریب‌های افراد سودجو و تبلیغات دروغین آنها باشند.
سرهنگ محمودی از شهروندان و کاربران فضای مجازی درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا درمیان بگذارید.
انتهای پیام/

پژوهشیار