مدیرکل غله و امور بازرگانی آذربایجان‌شرقی؛

قیمت نان در آذربایجان شرقی افزایش ندارد

1401/02/07 - 20:09 - کد خبر: 62032
بربری، نان

نصر: مدیرکل غله و امور بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص انواع نان در این استان وجود ندارد.

به گزارش نصر، اسفندیار ابوالحسن زاده روز چهارشنبه در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به نظر کار گروه آرد و نان آذربایجان شرقی و با توجه به سیاست های کلان کشور هیچ گونه افزایش قیمتی در نان وجود نداشته است بر این اساس نانواها مکلف هستند بر اساس قیمت‌هایی که اتحادیه‌ها قبلاً ارائه کردند و در نانوایی ها نصب شده است، نان را پخت و تحویل مردم دهند.
وی با اعلام اینکه در خصوص افزایش قیمت نان هیچ گونه مصوبه‌ای وجود نداشته و در سطح کشور نیز بخشنامه ای در این خصوص وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قیمت آرد و نان بر اساس سیاست های کلان کشوری تعیین می‌شود و استان آذربایجان‌شرقی هم از آن تبعیت می‌کند و افزایشی در این خصوص وجود ندارد.
وی در خصوص فعالیت برخی نانواهای آزادپز گفت: شاید برخی از واحدهای نانوایی آزاد پز و نانوایی های پخت نان های سبوس دار، رژیمی یا ترکیبی بخواهند افزایش قیمت داشته باشند که در این خصوص نیز به آنها مجوز افزایش قیمت نداده ایم.
وی تاکید کرد: هر نانوایی که خارج از قیمت مصوب نان به مردم عرضه کند تحت پیگرد دستگاه های اجرایی مربوط مثل تعزیرات، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف کننده و کارگروه آرد و نان استان قرار می گیرد و در این خصوص رصد لازم انجام می شود.
ابوالحسن زاده همچنین در خصوص ذخایر آرد و گندم در آذربایجان شرقی گفت: ذخایر کافی در استان وجود دارد و هیچ مشکلی در این ارتباط نیز نداریم.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۳۰۰ واحد نانوایی یارانه ای فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در شهرستان تبریز به مردم خدمات ارایه می دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار