استاندار آذربایجان‌شرقی؛

جیره یک ماهه غذایی میان زلزله‌زدگان توزیع می شود

1398/08/20 - 16:28 - کد خبر: 6201
محمدرضا پورمحمدی

نصر: پورمحمدی گفت: اقلام و مواد غذایی ۷۲ ساعته دربین زلزله زده ها توزیع شده و امروز نیز جیره یک ماهه غذایی توزیع می شود.

به گزارش نصر، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جریان بازدید سخنگوی دولت از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۶ شهر و ۱۴۳ روستا از این زلزله آسیب دیدند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فوت پنج نفر در روستا ورنکش ترکمانچای در اثر زلزله و مصدوم شدن ۵۸۰ نفر گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

وی از نیروهای هلال احمر به خاطر حضور به موقع و مستمر در منطقه زلزله زده استان و همچنین خیران و نهادهای کمک رسان برای تهیه و توزریع غذای گرم در روستاها قدردانی کرد و گفت: برای اسکان موقت خانوارهایی که واحد مسکونی خود را از دست داده اند سعی داریم از سازه های پیش ساخته استفاده کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: از شب گذشته توزیع محدود بخاری های برقی بین زلزله زدگان استان آغاز شده و از امروز به صورت کامل انجام می شود؛ دو تا سه روز آینده کانکس نیز به زلزله زدگان تحویل داده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی در جمع مردم زلزله زده با قدردانی از سفر سخنگوی دولت به این منطقه، گفت: اینکه پس از دو روز تامین هزینه های ساخت و ساز در دولت مصوب می شود، جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: اقلام و مواد غذایی ۷۲ ساعته دربین زلزله زده ها توزیع شده و امروز نیز جیره یک ماهه غذایی توزیع می شود؛ توزیع بخاری برقی فن دار نیز از امروز آغاز می شود و به هر کدام از زلزله زدگان ۱۰ میلیون تومان پرداخت می شود تا حداکثر تا ۶ ماه آینده هزینه کنند.

پورمحمدی اضافه کرد: از فردا ۱۰ تیم شهرداری و ۵۰ تیم بنیاد مسکن در ۱۳۷ روستای آسیب دیده جهت ساخت اتاقک برای کسانی که منازلشان تخریب شده است، اقدام می کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار