استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستگاه‌های متولی برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس تلاش کنند

1401/02/06 - 15:49 - کد خبر: 61945
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های متولی برای اتمام پارک موزه دفاع مقدس تبریز تلاش کنند، گفت: بایستی مرحله نخست این پارک همزمان با برگزاری دومین کنگره ۱۰ هزار شهید به بهره‌برداری رسد.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: هشت سال دفاع مقدس گنجینه بسیار ارزشمند برای نسل حاضر و آیندگان است.
وی تولید محتوی غنی و ساماندهی آثار بجای مانده از فرهنگ متعالی دفاع مقدس را عامل تداوم فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه برشمرد و گفت: با ساماندهی آرشیو و دائرالمعارف دفاع و شهادت، آینده گان به عنوان چراغ راه از آن بهره‌مند خواهند شد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید خاطرات و سخنان و حرف دل ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا به عنوان تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شود تا با درگذشت پدران و مادران و خود ایثارگران این فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی به فراموشی سپرده نشود.
به گزارش ایرنا، پارک موزه دفاع مقدس تبریز بر اساس الگوی معماری اسلامی به صورت ساختمان هشت ضلعی در چهار طبقه ساخته است ، این مجموعه در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار طراحی شده است که ساختمان اصلی آن زیربنایی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارد.
در ابتدای این جلسه برخی از اعضای جلسه در سخنانی، توجه به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانسته بر تدوین و گردآوری آثار شهدا، رزمندگان و ایثارگران و خاطرات خانواده‌های شهدا تاکید کردند.
در این جلسه همچنین از آقای بهزاد پروین قدس که به دلیل مجموعه داری و عکاسی دفاع مقدس و خلق آثار ماندگار و جریان ساز اخیرا به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته عکاسی انتخاب شده بود، تقدیر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار