مدیر پایانه مرزی بازرگان؛

تردد کامیون از مرز بازرگان چهار درصد افزایش یافت

1401/02/05 - 14:19 - کد خبر: 61897
مرز بازرگان

نصر: مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد کامیون از این پایانه به ۲۱ هزار و ۳۰۳ دستگاه خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، جابر اکبرپور روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تمام این ترددها همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که با حضور کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی انجام می‌پذیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه این پایانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند، افزود: فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها، بی وقفه ادامه دارد.
مدیر پایانه مرزی بازرگان، عمده مقاصد ترانزیتی این کامیون‌ها را مرزهای «باشماق، خسروی و آستارا» بیان کرد و ادامه داد: این میزان تردد، سهم عمده‌ای در بخش ترانزیت کشورمان دارد.
وی متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۸۸ دستگاه عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع هفت هزار و ۹۰۸ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۱۳ هزار و ۳۹۵ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب چهار درصد کاهش و ۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
اکبرپور اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.
مدیر پایانه مرزی بازرگان همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، «صنم بلاغی» پلدشت در مرز نخجوان و «تمرچین» پیرانشهر در مرز عراق است.
در کل کشور ۲۲ پایانه‌ مرزی وجود دارد که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار