رئیس جمعیت هلال احمر؛

تا هر زمانی که نیاز باشد در مناطق زلزله‌زده می‌مانیم

1398/08/20 - 14:32 - کد خبر: 6185
جمعیت هلال احمر

نصر: رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به حضور نیروهای این جمعیت در منطقه زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از ساعت اولیه حادثه، گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد در منطقه حضور خواهیم داشت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در روستای زلزله زده ورنکش از توابع بخش ترکمانچای میانه از توزیع دو هزارو 600 چادر به همراه وسایل گرمایش همچون پتو و والور برای اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: به خاطر احتمال بارندگی در این مناطق توزیع نایلون به منظور پوشش چادرها در دستور کار است .

وی با اشاره به توزیع بسته های تغذیه ۷۲ ساعت در نخستین روز زلزله و آغاز توزیع بسته های یک ماهه از امروز به اثرات مخرب روحی زلزله اشاره کرد و گفت: با اعزام گروه های اجتماعی سحر سعی می کنیم شادابی را به منطقه برگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه زلزله ۱۷ آبان با مرکزیت بخش ترک میانه استان های همجوار را هم لرزاند، گفت: ۶ شهر و ۱۴۳ روستا از این زلزله آسیب دیدند.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به فوت پنج نفر در روستا ورنکش ترکمانچای در اثر زلزله و مصدوم شدن ۵۸۰ نفر گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

وی از نیروهای هلال احمر به خاطر حضور به موقع و مستمر در منطقه زلزله زده استان و همچنین خیران و نهادهای کمک رسان برای تهیه و توزریع غذای گرم در روستاها قدردانی کرد.    

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اسکان موقت خانوارهایی که واحد مسکونی خود را از دست داده اند سعی داریم از سازه های پیش ساخته استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر امروز به همراه سخنگوی دولت از منطقه زلزله زده میانه بازدید و در نشست خبری ربیعی شرکت کرد.

امروز نشست خبری ربیعی سخنگوی دولت با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و استاندار آذربایجان شرقی در روستای ورنکش میانه برگزار شد.

براساس این گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

انتهای پیام/

پژوهشیار