رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

هفته‌ بارانی پیش روی آذربایجان شرقی

1401/02/04 - 14:18 - کد خبر: 61840
بارش باران

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش‌ باران و رعد و برق و همچنین وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید در هفته‌ی جاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی ورود سامانه‌ی بارشی فعال از روز یکشنبه تا اواخر هفته‌ی آینده است که جوّی ناپایدار همراه با بارش باران و رعد و برق گاهی به‌صورت بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: باتوجه به تشدید بارش‌ها به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و در نواحی مستعد اصابت صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.
وی افزود: توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری پرهیز شده و در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نشود و در عبور از جاده‌های روستایی به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و مرتفع احتیاط شود.
امیدفر یادآور شد: باتوجه به وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید، رگبار باران و رعد و برق، کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان سازمان کشاورزی توجه کنند.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۴ و ۱۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۸ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای دو درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و میانه با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار