وزیر بهداشت:

ترخیص شیر خشک از گمرک طی سه روز آینده/ همه مردم در سال جاری بیمه می‌شوند

1401/02/03 - 22:50 - کد خبر: 61799
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت با بیان اینکه طی سه روز آینده محموله شیر خشک از گمرک ترخیص شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: مجلس مبلغی در حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه همگانی مصوب کرده است و همه مردم در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید سرزده از داروخانه‌های شهرری در جریان وضعیت دارویی این داروخانه ها قرار گرفت و اظهار کرد: شیر خشک رژیمی به مقدار کافی تهیه شده و طی دو سه روز آینده از گمرک ترخیص شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت ارزی امسال بهتر از سال گذشته است، گفت: در ابتدای امسال سفارش های خوبی داده ایم و مردم مشکلی در زمینه تامین دارو و اقلامی مانند شیر خشک نخواهند داشت.
عین اللهی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به شیر خشک رژیمی در حدود ۱۰۰ هزار قوطی است، افزود: اگر توزیع این شیر خشک ها با نسخه پزشک متخصص اطفال انجام شود، با کمبود مواجه نخواهیم شد.
وی در رابطه با تخصیص ارز ترجیحی به بیمه ها برای جلوگیری از قاچاق معکوس اقلام دارویی و شیرخشک، بیان کرد: با ارتقای نرم افزار تیتک که مصرف دارو را ردیابی می کند، می توان با قاچاق مقابله کرد.
وزیر بهداشت گفت: برنامه ما در حال حاضر این است که به هیچ وجه تغییری در روند ارز ترجیحی دارو ندهیم و به همان شکل سال گذشته ادامه خواهد داشت.
عین اللهی ادامه داد: اگر سازمان برنامه و بودجه توان مالی بیمه ها را تقویت کند و مشکلات مالی موجود در تامین مالی بیمه ها برطرف شود، ترجیح ما هم انتقال ارز ترجیحی به بیمه خواهد بود.
وی با بیان اینکه مجلس مبلغی در حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه همگانی مصوب کرده است، افزود: برنامه ما در سال جاری این است که همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
وزیر بهداشت گفت: بحث بعدی در وزارت بهداشت، پس از تحقق بیمه همگانی، بحث افزایش پوشش دارویی بیمه ها است که این مساله منوط به تامین مالی بیمه ها است.
انتهای پیام/

پژوهشیار