رییس موسسه کار و تامین اجتماعی:

۱۴ میلیون نفر در کشور نیاز به شغل شایسته دارند

1401/02/03 - 16:01 - کد خبر: 61789
کارمند

نصر: رییس موسسه کار و تامین اجتماعی می گوید: ۱۴ میلیون نفر در کشور نیاز به شغل شایسته دارند و زیست بوم ملی اشتغال هدف خود را بر توسعه شغل شایسته قرار داده است.

به گزارش نصر، رحیم سرهنگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تدوین سند ملی کار شایسته اظهارکرد: طبق برنامه‌های توسعه، تدوین سند ملی کار شایسته را در دستور کار قرار داده و ابعاد کار شایسته را تماماً در این سند دیده ایم. این سند هم اکنون به صورت عملیاتی به خوانش جدیدی به اسم زیست بوم ملی اشتغال تبدیل شده است.
وی افزود: ما در زیست بوم ملی اشتغال فقط به حوزه کسانی که بیکار هستند نمی پردازیم بلکه در آن ۱۴ میلیون نفر از افراد را تعریف کرده ایم که این عده در جایی مشغول به کار هستند که خیلی نمی توان به آن کار شایسته گفت.
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی تصریح کرد:  ما برای آن جمعیت ۱۴ میلیون نفری که نیاز به شغل شایسته دارند، فعالیت می کنیم و ترسیم و تبیین این زیست بوم هم با موسسه کار و تامین اجتماعی است.
به گفته سرهنگی، موسسه کار و تامین اجتماعی در راستای کار شایسته در صدد است که این ظرفیت را پیاده سازی کند و الگوی زیست بوم ملی اشتغال نیز هدف خود را بر توسعه شغل شایسته گذاشته است.
پیش از این وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون بیکار مطلق در کشور گفته بود: در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم شغل شایسته ندارند که این به معنای آن است که مشاغل آنها ناقص، ناپایدار و دارای مشکلاتی است.
به گزارش ایسنا، طرح زیست بوم ملی اشتغال از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای برنامه اشتغال دولت، تدوین و پیاده‌سازی و در آن کاهش بیکاری، کار شایسته و توسعه فرهنگ کارآفرینی دیده شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار