خبر/

خانه‌های تاریخی تبریز مهیای بازدید گردشگران و مسافران تابستانی می‌شود

1401/02/01 - 15:47 - کد خبر: 61752
خانه تاریخی

نصر:  با ابلاغیه‌ی استاندار آذربایجان‌شرقی، خانه‌های تاریخی تحت مدیریت نهادهای اداری و فرهنگی استان در شهر تبریز، برای بازدید گردشگران و مسافران تابستانی آماده می‌شود.

به گزارش نصر، استاندار آذربایجان شرقی در ابلاغیه‌ای به روسای بنیادهای ایران‌شناسی، نخبگان، شهریارپژوهی، نظامی‌پژوهی، فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی بر ضرورت آماده‌سازی خانه‌های تاریخی تحت مدیریت این مجموعه‌ها برای بازدید گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات تابستانی تأکید کرد.
عابدین خرّم در این ابلاغیه با اشاره به عدم فعالیت برخی از خانه‌های تاریخی در ایام تعطیلات نوروزی و نارضایتی گردشگران و با توجه به حجم گسترده مسافران ورودی به تبریز در فصل تابستان و جایگاه تاریخی این شهر، تأکید کرده است مدیران نهادهای مذکور از هم‌اکنون نسبت به برنامه‌ریزی و فراهم ساختن امکان بازدید عموم از خانه‌های تاریخی مطابق با ساعات کاری موزه‌ها اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی همچنین به معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دستور داد اجرای این ابلاغیه را پیگیری کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار