رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز؛

چالش‌های مدیریت شهرداری تبریز با ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی رفع می‌شود

1401/01/31 - 12:21 - کد خبر: 61693
عکس

نصر: رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز گفت: چالش‌های مدیریت شهرداری باید رصد شود و با ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی نسبت به رفع آن ها اقدام کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه رصد چالش های مدیریت شهرداری و ایجاد زیرساخت های هوشمندسازی باید جزو مهم‌ترین فعالیت های کمیسیون فناوری شورای باشد، افزود: پس از تامین زیرساخت های لازم باید در بخش شهرداری هوشمند به سمت عملگرایی حرکت کرد.
وی اظهار داشت: در کمیسیون هوشمندسازی چند موضوع جدی باید در دستور کار قرار گیرد و مهم‌ترین هدف در ارایه خدمات به مردم از طریق هوشمند سازی، اخذ خدمات از سوی مردم در سریع ترین زمان است.
نایب رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: در زمان کنونی کلانشهرها قطب‌های اقتصادی مهم دنیا شناخته می‌شود و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با دیگر شهرها در استفاده‌ آن ها از سیستم‌های هوشمندانه و خلاقانه در مدیریت است.
روح‌الله دهقان‌نژاد، افزود: در این راستا بهتر است از تجربیات افراد متخصص و کارشناسان استفاده کرد و کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورا  را بیشتر به سمت کارشناسی‌محور بودن هدایت کرد.
دبیر کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: یکی از سازمان‌های مهم که در سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» می‌تواند در ماموریت‌های شهرداری و سیاست‌های شورا مهم باشد، سازمان فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز است.
شهرام دبیری، با بیان اینکه با تقویت زیرساخت های هوشمند سازی و رعایت استانداردهای لازم به سمت تبریز هوشمند پیش رفت، افزود: نوآوری از محورهای اصلی رسیدن به شهر هوشمند بوده و تقویت آن در شهرداری تبریز ضروری است.
مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تبریز نیز با ارایه گزارشی از اقدامات این سازمان گفت: مسیر رسیدن به شهر هوشمند باید از ۲ منظر تقویت زیرساخت ها و شهروندان مورد توجه قرار گیرد و اینکه مردم چه می‌خواهند و چه انتظاراتی دارند و چقدر این انتظارات برآورده شده است، مدنظر قرار گیرد.
محمدرضا کاظمی، افزود: توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری باید تبدیل و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار