خبر/

پیش‌بینی رشد فروش خودروهای برقی

1401/01/31 - 11:46 - کد خبر: 61687
خودرو برقی

نصر: امسال، خریداران در سراسر جهان برای خرید خودروهای الکتریکی حتی با افزایش قیمت، مشتاق هستند و افزایش هزینه‌‌‌های باتری نمی‌تواند فروش خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.

به گزارش نصر،  تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال‌جاری، با وجود اینکه میانگین هزینه باتری‌‌‌های یون لیتیوم از ۱۰۵ دلار در سال گذشته و به ۱۶۰ دلار در هر کیلووات ساعت در ۳ ماه اول افزایش یافته، همچنان بالاست.
هزینه‌‌‌ها به دلیل اختلالات زنجیره تامین، تحریم فلزات روسیه و گمانه‌‌‌زنی سرمایه‌گذاران افزایش یافته است. برای خودروی کوچک‌تر هزینه باتری برای پرفروش‌ترین خودروی برقی در چین تقریبا ۱۵۰۰ دلار را اضافه یافته که معادل ۳۰‌درصد بیشتر از قیمت اصلی است. 
با این حال، پس از حمله روسیه به اوکراین، قیمت بنزین و سوخت دیزل برای خودروهای احتراق داخلی به شدت افزایش یافته و کارشناسان معتقدند با وجود اقتصاد ناپایدار، افراد بیشتری خودروهای برقی را انتخاب می‌کنند و نگرانی‌های زیست‌‌‌محیطی نیز در این انتخاب تاثیر داشته است.
قیمت خودروهای الکتریکی برای سازندگان تسلا افزایش دو رقمی یافته است و امکان افزایش بیشتر نیز وجود خواهد داشت اما تحلیلگران بر این باورند که این افزایش هزینه‌‌‌ها باید به خودروسازان منتقل شود. مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری گروه مرسدس بنز گفت سازندگان خودروهایی مانند مرسدس بنز در صورت ادامه افزایش قیمت مواد اولیه، احتمالا افزایش قیمت را به مشتریان خود اعلام خواهند کرد اما خریداران خودروهای برقی تاکنون منصرف نشده‌‌‌اند.
طبق برآوردهای رویترز، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در ۳ ماه اول امسال نزدیک به ۱۲۰‌درصد افزایش یافت. نیو، اکسپنگ و لی آتو در چین رکورد فروش خودروهای الکتریکی را در ماه مارس به ثبت رساندند. تسلا رکورد تحویل ۳۱۰‌هزار خودروی برقی را در ۳ ماه اول به نام خود ثبت کرد.  
بسیاری از افراد جوان برای خرید خودرو، تصمیم‌‌‌های فراتر از صرفه اقتصادی را در نظر می‌‌‌گیرند و مشتاق خرید خودروهای الکتریکی هستند زیرا این خودروها برای ‌‌‌زمین بهتر هستند و موضوع رانندگی با خودروهای گازسوز ارزان‌‌‌تر را نادیده می‌‌‌گیرند.
انتهای پیام/

پژوهشیار