ماجرای گواهی معافیت از تزریق واکسن کووید-۱۹

1401/01/31 - 11:16 - کد خبر: 61683
واکسن کرونا

نصر: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تشریح جزئیات گواهی معافیت از تزریق واکسن کووید-۱۹ پرداخت.

به گزارش نصر، چند روز پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از معافیت تزریق واکسن کووید-۱۹ برای برخی از افراد خبر داد که جزئیات آن را از مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیر شدیم. 
دکتر سیمین خیاط‌ زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تعداد معدودی از افراد که در دوره‌های قبلی تزریق واکسن، عوارض شدیدی داشتند یا آلرژی شدیدی نسبت به دارو و واکسن‌ها دارند، معافیت پزشکی صادر می‌شود.
وی ادامه داد: این مورد در کمیته‌ی علمی تهران بررسی شده است و اجازه دادند تا این افراد مدارک بیماری خود را که سبب معافیت آنها می‌شود و یا مدرک آلرژی و عارضه‌ نسبت به واکسن‌های تزریقی پیش از این را به کمیته‌های تخصصی دانشگاه‌ها ارائه دهند.
 
 
وی افزود: اگر تیم تخصصی دانشگاه‌ها معافیت پزشکی آنها را تایید کند، فرمی از تهران برای آنها ارسال می‌شود که توسط دانشگاه‌ها تکمیل شده و به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود تا کد کیو آر (QR) معافیت از تزریق واکسن کرونا برای آنها صادر شود.
خیاط زاده خاطرنشان کرد: پس از صدور کد کیو آر، این افراد معافیت از تزریق واکسن خواهند داشت اما از هر ۱۵ روز باید جواب آزمایش پی سی آر (PCR) کرونای خود را به اداره یا دانشگاه خود ارائه دهند که در غیر اینصورت از ورود آنها ممانعت می‌شود. 
وی در پایان یادآور شد: این افراد برای ورود به تمامی مکان‌های تجمعی داخل کشور نیاز به ارائه‌ی کیو آر کد معافیت از تزریق واکسن و جواب منفی آزمایش پی سی آر خود دارند اما این قانون در داخل کشور مجاز است و در خارج از کشور باید از قوانین کشور مورد نظر پیروی کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار