مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی:

برخی نهادها در دفاع از ثبت اسناد ضعیف عمل می‌کنند

1401/01/31 - 10:31 - کد خبر: 61675
محمد افخمی

نصر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه دفاتر اسناد رسمی، عملکرد برخی نهادها درمقابله بااین هجمه‌ها را ضعیف دانست و تقویت بیش از پیش دفاتر را از برنامه‌های اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد.

به گزارش نصر، محمد افخمی در دیدار با هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، بیان کرد: کانون و ثبت مجموعه‌ای به هم پیوسته و در کنار هم هستند، تعامل سازنده و پیگیری مستمر امور را سرلوحه کار اداره کل ثبت استان در سال جدید است.
وی با اشاره به ضرورت فراهم شدن بستر پرقدرت و ایمن اینترنتی برای دفاتر، بر همکاری مستمر کانون و ثبت تاکید کرد.
وی گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی ضمن کاهش تخلفات و ایجاد شفافیت به تدقیق و تسریع در امور کمک بسزایی کرده است.
افخمی با اشاره به وجود کارگروهی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیرامون بروز رسانی و بررسی مشکلات سامانه ثبت آنی، بر ارائه نکته نظرات کانون در این رابطه تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی، در این جلسه، محمود حسن زاده رییس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی نیز با اشاره به کاهش درآمد دفاتر با وجود افزایش سرسام آور هزینه‌های آن‌ها، بر ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی در اسرع وقت تاکید کرد.
وی، تشکیل کارگروه تقویت و توسعه اسناد رسمی را از جمله برنامه‌های اصلی هیات مدیره کانون استان در سال جدید عنوان کرد.
در پایان جلسه ضمن ارائه گزارش از مشکلات سامانه ثبت الکترونیکی، در راستای حمایت از حقوق دفاتر در مقابل نهادهای ذیربط مقرر شد تا کارگروهی مشترک فی مابین کانون و اداره کل ثبت استان پیرامون بررسی موارد اختلافی در حوزه دفاتر اسناد رسمی در استان تشکیل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار