وزیر آموزش و پرورش:

هیچ کلاس درسی به دلیل ابتلا به کرونا تعطیل نشده است

1401/01/30 - 15:56 - کد خبر: 61652
یوسف نوری

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: از آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین تا امروز، هیچ کلاس درسی در کشور به دلیل ابتلای بیش از حد به کرونا تعطیل نشده است.

به گزارش نصر، یوسف نوری در حاشیه سفر یک روزه به استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای اطلاع از وضعیت آموزش و جریان تعلیم و تربیت سفرهای کوتاه به استان‌ها را آغاز کردیم و امروز با حضور در استان اردبیل در جریان کمبودها و نارسایی‌های آموزش حضوری قرار گرفتیم.
وی با تقدیر از اولیای مدارس و مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: با مدیریت و درایت صحیح تلاش می‌کنیم تا از فرصت استفاده کرده و تمرکز جدی خود را بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بگذاریم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمامی امتحانات مدارس از پایه ابتدایی تا دبیرستان حضوری خواهد بود، گفت: کرونا محدودیت‌های بسیاری را چه از بعد آموزشی، تعلیم و تربیت و چه از نظر اقتصادی به کشور تحمیل کرد اما با آغاز آموزش حضوری امیدواریم بخشی از این خلأهای آموزشی جبران شود.
نوری با اشاره به اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گیری آموزش حضوری را شاهد هستیم، افزود: از ۱۴ فروردین تاکنون هیچ کلاسی به دلیل ابتلای بیش از حد به کرونا تعطیل نشده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طبق آمار آموزش و پرورش استان‌ها تا امروز ۹۲ درصد بازگشایی کامل مدارس انجام شده و هشت درصد باقیمانده شامل دانش‌آموزان پایه دوازدهم هستند که دروس آنها قبل از عید تمام شده و در حال دوره کردن و مرور آموخته‌های خود هستند.
نوری اضافه کرد: قشر اندکی از خانواده‌ها نیز به دلیل ترس و استرس ابتلای فرزندان خود از آموزش حضوری امتنا کردند که امیدواریم این دانش‌آموزان نیز با حضور در مدارس، خود را برای امتحانات حضوری آماده کنند.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی ستاد کرونا برای ما در راستای تعطیلی مدارس ابلاغ نشده و مشکلی نیز از بابت آموزش حضوری نداشتیم.
نوری به طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۶۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح با در نظر گرفتن نخبگان، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و… در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تدوین و نهایی شدن آئین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان، برخی ایرادات آن نیز در ۲ جلسه باقیمانده مرتفع خواهد شد تا شاهد اجرای این طرح باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۳۱ اردیبهشت سال گذشته این طرح اجرا می‌شود، تصریح کرد: ۸۰۰ هزار معلم مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار