سخنگوی دولت خبر داد:

بررسی طرح هایی در دولت برای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان همراه با بخشودگی مالیاتی

1401/01/30 - 11:26 - کد خبر: 61625
علی بهادری جهرمی

نصر: سخنگوی دولت از بررسی طرح هایی در دولت خبر داد که حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان را در بر می‌گیرد و شامل بخشودگی مالیاتی هست.

به گزارش نصر، سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری خود با بیان اینکه طرح هایی در دست بررسی در دفتر دولت است، اظهار کرد: از جمله این طرح ها طرح حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان است که شامل بخشودگی مالیاتی نیز هست.
وی یادآور شد: پابه پای طرح های تقویت دانش آفرینی از سوی بخش‌های مختلف این مساله در دولت هم در دست بررسی است.
بهادری جهرمی تاکید کرد: طرح وزارت بهداشت هم پس از وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دانش بنیان در کمیسیون تخصصی دولت با قید فوریت مورد بررسی قرار می گیرد.

وزرای دولت بدون انقطاع در حال تعامل با نمایندگان هستند
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به برگزاری جلسه اخیر میان دولت و مجلس اظهار کرد: دولت و مجلس در چارچوب وظایف خود تعاملات سازنده دارند. دو روز پیش جلسه صمیمی دولت با مجلس بود. وزرای دولت بدون انقطاع در حال تعامل با نمایندگان هستند. نگاه مشترک یافتن راهکار برای حل مشکلات مردم از جمله در زمینه گرانی است. امید می رود در همین رفت و آمدها گام های مثبتی در راستای حل مشکلات مردم به ویژه گرانی برداشت.

حل بحران کم آبی اولویت دولت است
وی در پاسخ به پرسشی درباره بحران کم‌آبی و برنامه دولت برای بهبود این وضعیت در کشور تاکید کرد: حل بحران کم آبی اولویت دولت است. در قانون ۱۴۰۱ در تبصره ۸ به این مشکل به صورت ویژه پرداخته شده است. مدیریت بحران کم آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه ها برای مدیریت مصرف است. ۹ جلسه به ریاست معاون اول در این زمینه برگزار شده‌  و ۴ جلسه ویژه زاینده رود برگزار شده است.
بهادری جهرمی یادآور شد: طرح شیرین سازی انتقال آب دریا اصلی ترین طرح است، پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبولی هم داشته است. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می شود.
سخنگوی دولت با اشاره به اجرای طرح اضطراری آبرسانی در اصفهان، گفت: طرح اضطراری آب رسانی به استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی داشته است و در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه بوده است. طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد نیز پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات دولت برای استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر در زمینه گردشگری در ایران، اظهار کرد: پس از سفر رییس جمهوری به قطر، تا کنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده است. تکالیف دستگاه های مختلف احصاء و ابلاغ شده است.
بهادری جهرمی با بیان اینکه ۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی در دستور کار است، یادآور شد: سفر دو روزه ای هم وزیر حمل و نقل قطر به ایران داشت. سه سند در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است. در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل مسافران تصمیماتی صورت گرفته است. با پیگیری معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری مناسب از جام جهانی خواهیم داشت.
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حج تمتع امسال و سهمیه ایران تصریح کرد: امسال زائران حج تمتع کاهش داشته و تا یک میلیون نفر است که سهمیه ایران حدود ۵ درصد است که تقریبا ۴۰ هزار نفر خواهد بود.  در شورای عالی هم بحث تدابیر برای ارزان شدن سفر در دستور کار است. با توجه به افزایش نرخ ارز تمام تلاش‌ها برای این مساله انجام می‌شود.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی و موضع جمهوری اسلامی تاکید کرد: عادی سازی برخی کشورهای عربی اسلامی زمینه سرکوبگری صهیونیستی ها را تقویت کرده است. وزارت امور خارجه تماس هایی با حماس داشته و رایزنی هایی با وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی شده است.
بهادری جهرمی یادآور شد: نامه ای هم به دبیر کل همکاری اسلامی ارسال شده و خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده‌ایم.
انتهای پیام/

پژوهشیار