در مراسم گرامیداشت روز ارتش مطرح شد؛

ارتش موجب آرامش و تکیه‌گاه کشور است

1401/01/29 - 00:58 - کد خبر: 61542
گرامیداشت روز ارتش، گرامیداشت روز ارتش

نصر: فرماندهان ارشد نیروهای مسلح آذربایجان شرقی با حضور در ستاد فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان روز ارتش را تبریک گفتند.

به گزارش نصر، در مراسمی که در آستانه 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ترتیب یافته بود، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح منطقه از جمله فرمانده سپاه عاشورا و دیگر فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی و دیگر فرماندهان ارشد این نیرو و نیز فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی فرا رسیدن روز ارتش را گرامی داشتند.
 
برادری ما و ارتش با خون بسته شده است
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا در این مراسم روز ارتش را یک روز الهی دانست و گفت: ما بر اساس تکلیف اینجا آمده ایم، چرا که هدف ما یکی است اما لباس هایمان فرق می کند.


سردار سرتیپ دوم جلیل بابازاده به توطئه دشمنان برای انحلال ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: دیروز دشمنانی که حرف از انحلال ارتش می زدند، امروز جور دیگری دشمنی و توطئه می کنند و آگاهی و برادری ما نقشه های آنان را نقش بر آب می کند.
وی تاکید کرد: برادری ما با ارتش با خون بسته شده و شکستنی نیست و 48 هزار شهید عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس مدال افتخار بزرگی بر سینه ارتشیان قهرمان است.
سردار بابازاده گفت: امروز ارتش با قامتی استوار در جهان می درخشد و این افتخار بزرگی برای ماست.
 
ارتش تکیه‌گاه همه ماست
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: امروز اتحاد نیروهای مسلح دشمن شکن است و ما باید این نعمت همدلی را قدر بدانیم.


 
سردار سرتیپ دوم حسین عبدی افزود: ما یادمان است که دشمن به شدت به دنبال انحلال ارتش جمهوری اسلامی ایران بود تا نهال انقلاب را از ریشه بخشکاند، اما امام راحل (ره) دسیسه دشمنان و گروه های چپ و راست را با نامگذاری روز 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را خنثی کردند.
وی تاکید کرد: ارتش در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی به مثال ریشه و تنه است و امروز ارتش تکیه‌گاه همه ماست و امتحان خود را در عرصه های مختلف بارها و بارها پس داده است.
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ارتش در مردم یاری پیشتاز بوده و در سیل ها و زلزله ها و بیماری کرونا به یاری دولت و ملت شتافت و به مردم و مسئولین آرامش داد و حقیقتاً ارتش یک نیروی آرامش دهنده است.

سردار عبدی خاطرنشان کرد: ما در همه بحران ها از حمایت قاطع ارتش جمهوری اسلامی ایران برخوردار بودیم و از تلاش ها و فداکاری ای همه ارتشیان قدردانی می کنیم.
 
ارتش قدرتمندتر از هر زمان دیگری است
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان و ارشد نظامی ارتش در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل هم در این مراسم با قدردانی از حضور فرماندهان نیروهای مسلح منطقه، گفت: بحمدلله امروز ارتش قدرتمندتر از هر زمان دیگری است و این موجب اقتدار و آرامش دولت و ملت ایران است.
امیر سرتیپ امیرحسین شفیعی به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی از انقلاب ملت ایران هم اشاره کرد و افزود: اگر ارتشیان با فرمان امام راحل پادگان ها را خالی کردند، با فرمان دیگر امام به پادگان ها بازگشتند و در کنار ملت بزرگ ایران ایستادند تا از منافع و تمامیت ارضی آن در مقابل گروه های معاند و متجاوزان دفاع کنند.


 
وی با بیان اینکه ارتش ریشه و بدنه اصلی انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: دشمنان از ترس تثبیت انقلاب، فتنه ای برای انحلال ارتش ایجاد کردند؛ کدام ارتش؟ ارتشی که در مقابل گروه های ترویستی غرب کشور ایستاده بود و امام راحل (ره) با بینشی عمیق و با فرمانی تاریخی نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران این فتنه را خنثی کردند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه آذربایجان در ادامه به تحمیل جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان به خیال از هم گسستن ارتش و دیوانه ای به نام صدام را اجیر کردند تا با خیال جنگ 6 روزه کار را تمام کنند، اما این جنگ 6 روزه هشت سال به طول کشید و اولین ضربه شست را هم نیروی هوایی قهرمان به دشمن وارد کرد و ماشین جنگی دشمن را متوقف نمود.
امیر سرتیپ شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود به همدلی و اتحاد نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این اتحاد مقدس زانوی مستکبران را به لرزه درآورده است.
انتهای پیام/
 

پژوهشیار