رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

مجوزی برای فروش طلا در فضای مجازی صادر نشده است

1398/08/20 - 11:57 - کد خبر: 6150
ابراهیم محمدولی

نصر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این اتحادیه تاکنون به هیچ واحدی، مجوز فروش طلا و سکه در فضای مجازی را نداده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «ابراهیم محمدولی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری درباره فروش طلا و سکه در فضای مجازی افزود:  پنج واحد برای فروش آنلاین طلا از وزارت صنعت، معدن وتجارت و اتحادیه کسب و کار در فضای مجازی مجوز گرفته‌اند که ربطی به اتحادیه طلا و جواهر ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: اکنون از پنج واحد مزبور، یک واحد پروانه فروش طلا از اتحادیه طلا و جواهر را دارد که آن نیز مربوط به فروش در فضای مجازی نیست.

محمدولی با بیان اینکه مخالف فروش طلا و جواهر در فضای مجازی نیستیم، گفت: تاکید داریم که آیین‌نامه و چارچوب خرید و فروش طلا در فضای مجازی باید تدوین شود.

وی تصریح کرد: لازم است شرایط نظارت بر داد وستد طلا در فضای مجازی و رسیدگی به شکایات وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با برشمردن برخی مشکلات رخ داده در این بخش گفت: هفته گذشته فردی به اتحادیه اعلام کرد که 250 میلیون تومان طلا در فضای مجازی خریداری کرده، اما اکنون نه از طلاها خبری هست و نه می‌شود که فروشنده را شناسایی کرد.

محمدولی گفت: صنعت طلا توان اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور دارد، اما به دلیل برخی قوانین و مقررات داخلی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی این صنعت، مالیات بر ارزش افزوده طلاست که موجب رکود در بازار طلا شده و باید چاره اندیشی شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه مشکلات فعلی مانع اصلی صادرات طلا است، گفت: برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات طلاسازی نیز مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار