هواوی و یک شاسی بلند جدید در بازار/ آیتو ام5 چگونه خودرویی است؟

1401/01/28 - 12:09 - کد خبر: 61498
عکس

نصر: قیمت مدل 2022 این خودرو در بازار چین از حدود 39 هزار دلار کلید می خورد و در بالاترین آپشن به 51 هزار دلار نزدیک می شود.

به گزارش نصر، در آوریل سال گذشته میلادی، هواوی طی همکاری با یک خودروساز چینی به نام  Seres از کراس اووری جدید رونمایی کردند تا تبدیل به اولین خودرویی شود که توسط هواوی به فروش می رسد. اما در نهایت پس از چندماه فعالیت های خودرویی کمپانی هواوی تحت یک برند دیگر با نام AITO شکل جدیدی به خود گرفت.
ام5 به عنوان اولین محصول آیتو در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد. این خودرو اشتراکات زیادی با اس اف5 سیرس دارد و البته بروزرسانی های مهمی را نیز در بخش طراحی و فناورانه ها ارائه می دهد.
قیمت مدل 2022 این خودرو در بازار چین از حدود 39 هزار دلار کلید می خورد و در بالاترین آپشن به 51 هزار دلار نزدیک می شود.
 

در ادامه نگاهی به مشخصات ام5 خواهیم داشت:

طراحی و ابعاد
خودرو از منظر ابعاد برابر با 4770 میلیمتر در طول، 1930 میلیمتر در عرض و 1625 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2880 میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین 150 میلیمتر محاسبه شده است.
 
وزن خالص با توجه به تریم 2220 و 2335 کیلوگرم مورد اشاره قرار گرفته است. رینگ های آلومینیومی در اندازه 19 و 20 اینچی ارائه می شوند.
 
آیتو ام5 طراحی زیبا و قابل قبولی را ارائه می دهد اما قطعا بخش بخش این طراحی متعلق به کمپانی تولید کننده آن نیست و کپی برداری شده است.
 
 
برای نمونه ردپای محصولات آئودی را کاملا می توان احساس کرد. دستگیره درب ها دارای سیستم پاپ-آپ هستند که به شکل گیری بدنه ای یکپارچه در نمای جانبی کمک می کند.
 

ایمنی
در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، ترمز اضطراری، پایداری الکترونیکی، سیستم پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت تطبیقی، نور پایین اتوماتیک، ایربگ، ایزوفیکس صندلی کودک و ... قابل اشاره هستند.

پژوهشیار