مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی؛

محوطه‌های تاریخی آذربایجان شرقی پاک‌سازی و ساماندهی می‌شود

1401/01/28 - 11:01 - کد خبر: 61491
احمد حمزه زاده

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: محوطه‌های تاریخی استان به مناسبت روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی، پاک‌سازی و ساماندهی می‌شود.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به همین مناسبت پویش پاک‌سازی و ساماندهی محوطه‌های تاریخی ربع رشیدی، تپه تاریخی یالدور مرند، قلعه بختک لیلان و قلعه ضحاک راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: به مناسب روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی، برای روز دوشنبه ۲۹ فروردین برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت مواریث تاریخی استان تدارک دیده شده که از جمله شامل بازدید عمومی قلعه ضحاک، تجلیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حامیان میراث ناملموس و بازدید از کارگاه‌های آموزشی طاق و تویزه در باغ کمال است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی حوزه میراث‌ فرهنگی به مناسبت همین روز، گفت: در این روز نشست تخصصی با موضوع «تعیین حریم و عرصه محوطه آغجه ریش چاراویماق، دوبرادران مراغه، الله قلی ملکان و شیخ شهاب‌الدین اهری» و «بازآفرینی مجموعه میدان صاحب آباد در روایت بازشناسی دوستانه ترکمانی تا میدان قاجاری» برگزار می شود.
حمزه زاده، ادامه داد: نشست های تخصصی دیگری با عنوان «مطالعات بافت تاریخی تبریز»، «ضوابط حقوقی و فنی بناها و بافته‌ای تاریخی»، «تبیین ارزش‌های تاریخی و اجتماعی بافت تاریخی»، «الگوی شهرسازی بافت تاریخی» و «هم‌اندیشی باستان شناسان اساتید دانشگاهی و همکاران سازمانی» با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار