معاون سازمان محیط‌زیست کشور؛

کنفرانس بین‌المللی آبیاری و زهکشی در ارومیه برگزار می‌شود

1398/08/20 - 11:28 - کد خبر: 6143
مسعود تجریشی

نصر: معاون سازمان محیط‌زیست گفت: چهارشنبه و پنجشنبه این هفته کنفرانس ملی و بین‌المللی آبیاری و زهکشی در ارومیه برگزار شده که در دو نشست از آن، مهمانانی از کشور هلند حضور می‌یابند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مسعود تجریشی معاون سازمان محیط‌ زیست امروز در گفت‌وگویی در ارومیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی سازمان محیط‌زیست مسئله پایش است، بنابراین فعالیت در این حوزه برای بهبود شرایط، افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در این رابطه چهارشنبه و پنجشنبه این هفته یک کنفرانس ملی و بین‌المللی آبیاری و زهکشی در ارومیه برگزار شده که در دو نشست از آن، مهمانانی از کشور هلند حضور می‌یابند و ضمن سخنرانی در زمینه کاهش 40 درصدی مصرف آب، به نقد فعالیت‌های انجام گرفته می‌پردازند.

معاون سازمان محیط‌زیست در ادامه نیز در رابطه با مسئله آلودگی هوا در شهرهای کشور بیان کرد: هم‌اکنون سیاهه انتشار تبریز در زمینه آلودگی هوا آماده شده تا مشخص شود که خودروها، صنایع و سوخت چه سهمی در آلودگی هوا دارند و در این زمینه نیز، کار اولیه آن توسط دانشگاه تبریز به پایان رسیده و نخستین جلسه ارائه نتایج آن در روز سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال از 13 شهر آلوده کشور، وضعیت هوای هشت شهر تبریز، مشهد، اصفهان، تهران، اراک، کرمانشاه، اهواز و قم مشخص می‌شود تا معلوم شود برای بهبود شرایط این شهرها، باید چه اقداماتی و در چه بازه زمانی و نیز با چه منابع مالی و سرمایه‌گذاری باید انجام شود.

انتهای پیام/

پژوهشیار