یادداشت به مناسبت آغاز یازدهمین سال فعالیت آژانس خبری، تحلیلی نصر/

نصر، قابی ماندگار برای مردم آذربایجان

1398/08/20 - 11:06 - کد خبر: 6137
نویده رئوف فرد

نصر: "قاب"، مساحتی به اندازه یک واژه اما به عمق یادگاری است که تمام رنگ ها، شکل ها و خاطره ها را یکجا برای ما ماندگار می‌سازد.

«قاب» های زندگی امروزی برخلاف گذشته کمتر بر روی دیوار دیده می‌شوند و همانند سایر رویدادهای زندگی الکترونیکی شده اند، اگرچه قاب عامل ماندگاری خاطره هاست اما امروز  کمتر قابی را می توان یافت که بتواند تمام افکار را در چهارچوب خود قرار دهد.

سخت است اما ناممکن نیست، همتی بلند می خواهد تا در مقابل افکار رنگارنگ، رنگ نبازی و بتوانی طیف های مختلف جامعه را در کنار هم قرار دهی تا رنگین کمان حقیقی چشم بیننده را بنوازد و انتخاب رنگ دلخواه را بر عهده خودشان بگذاری.

نصر، آژانس خبری ای که نخستین گام ها را به سوی بهره مندی از تکنولوژی و فعالیت دیجیتالی سوق داد، امروز دهه دوم زندگی خود را آغاز کرد.

نصر در دهه گذشته با حفظ استقلال مادی و معنوی و رسالت رسانه ای خود بر آن بوده تا بتواند منشوری شفاف برای طیف های مختلف جامعه باشد و رنگین کمانی پیوسته را در سپهر همیشه پایدار آذربایجان ترسیم سازد.

دهمین دوره از نمایشگاه مطبوعات استان که در ماه جاری برگزار شد، نیز گواهی بر این مسئله بود که «نصر» توانست تمام طیف های جامعه اعم از چپ، راست و‌ مستقل را با خواست قلبی خودشان در «قاب» مردمی خود گردهم آورد و به نام یکرنگی آذربایجان به ثبت رساند.

 رسالت رسانه و رسانه ای بودن آنقدر سنگین است که هر آن کس که قدم در این وادی می گذارد، سختی حفظ آن را به دوش می‌کشد، اما گواه است آیه نورانی باری تعالی که پس از هر سختی آسانی است و‌ چه خوش که آن، آسانی زندگی ملتی باشد که سزاوار  بهترین ها هستند.

رسانه مردم با سلیقه، دوستی، همکاری، همدلی، نقد، مخالفت و ممانعت آشنا است اما آنچه که  برای خود و مخاطبانش نمی پسندد، قضاوت بی اطلاع و تنگ نظری است که موجب تیرگی قلب ها می شود.

 

نویده رئوف فرد - عضو تحریریه نصر

انتهای پیام/

پژوهشیار