مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی:

یک هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال طرح عمرانی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی آماده بهره‌برداری است

1401/01/24 - 14:54 - کد خبر: 61309
حجت الله سروری

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) یک هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال طرح عمرانی این بنیاد در روستاها و شهرهای مختلف استان آماده بهره برداری است.

به گزارش نصر، حجت الله سروری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از جمله این طرح ها یک هزار و ۷۰۰ امین واحد احداثی از محل تفاهم نامه مسکن محرومان در روستای قاضی جهان و ۲ هزار و ۵۰۰ امین واحد مسکونی احداثی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی سال ۱۴۰۰ در روستای ینگجه آذرشهر از محل اعتبارات ملی است.
وی اظهار داشت: صدور چهار هزار و ۶۵۲ جلد سند مالکیت روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و یک هزار و ۴۴۲ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، اجرای آسفالت در روستاهای یام مرند و قزللو هشترود و اجرای سنگفرش در اولی کندی تبریز و محسنلو و اسلام آباد چاراویماق از دیگر پروژه های آماده افتتاح است.
سروری، ادامه داد: در این دهه از ساختمان اداری - خدماتی اسکو و آذرشهر بهره برداری و عملیات اجرایی ساختمان تجاری - مسکونی «مهتاب» تبریز و مجتمع مسکونی «دانش» در عجبشیر از محل اعتبارات داخلی آغاز می شود.

طرح هادی در ۴۸ درصد از روستاهای آذربایجان شرقی اجرا شده است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سطح استان ۲ هزار و ۶۵۰ روستا وجود دارد، گفت: هم اکنون در ۲ هزار و ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی مطالعه و تهیه شده و در یک هزار و ۱۴ روستا این طرح در فازهای یک تا سه اجرا شده و طرح هادی ۶۹۱ روستا بازنگری شده است.
سروری، با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی در کشور ۴۲ درصد است، ادامه داد: آذربایجان شرقی در اجرای این طرح از متوسط کشوری ۶ درصد بالاتر است و با توجه به اینکه عمر متوسط مطالعات طرح هادی ۱۰ سال است، طرح هادی برخی روستاهای استان نیاز به بازنگری دارد.
وی یادآوری کرد: تا سال ۸۴ اماکن روستایی فاقد سند مالکیت بودند که پس از امضای تفاهم نامه بین این بنیاد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکنون از مجموع ۳۰۵ هزار واحد روستایی استان برای ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای ۳۰ هزار ۲۰۳ مسکن سند مالکیت صادر شده است.

۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی آذربایجان شرقی نوسازی و مقاوم سازی شده است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان، تاکنون ۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی از سال ۹۵ تاکنون بازسازی و مقاوم سازی شده است.
سروری، با بیان اینکه میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۷ درصد است، افزود: میانگین مقاوم سازی استان در این زمینه ۴۹ درصد بوده و بیش از ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی منطقه ارسباران به تعداد ۲۰ هزار واحد مقاوم سازی شده است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۷۵۰ واحد روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی در چاراویماق مقاوم سازی شده است.
سروری، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر ۴۴ هزار واحد مسکونی، احداث ۱۴ کتابخانه روستایی، ۹ واحد مجتمع فرهنگی و هنری، اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکونی طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، شروع عملیات احداث ۵۲۳ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی برای محرومان را از دیگر فعالیت های این بنیاد اعلام کرد. 
انتهای پیام/

پژوهشیار