یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

بورس ۲۴ فروردین چه می شود؟

1401/01/24 - 10:33 - کد خبر: 61280
عکس

نصر: احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه به این سوال که «بورس فردا ۲۴ فروردین چه می شود؟»، پاسخ داد و روند معاملات بورس را تشریح کرد.

به گزارش نصر، احسان رضاپور  در پاسخ به این سوال که بورس فردا ۲۴ فروردین چه می شود؟، اظهار داشت: به علت ارزندگی، نباید انتظار روند کاهشی در بازار سرمایه وجود داشته باشد. همچنان علی‌رغم این موضوع و اتفاقی که افتاد بازار می‌تواند به زودی شکل اصلی خود را پیدا کند.
وی افزود: احتمالاً اثرات هیجانی که به بازار تحمیل شده طی روز‌های آینده فروکش خواهد کرد تا در روزهای آینده شاهد جو متعادل برای نماد‌هایی باشیم که از ماجرای مالیات برای صادرات به صورت مستقیم اثر می‌پذیرند.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شاید این موضوع بیشتر از یک روز زمان ببرد و چند روز تداوم فشار فروش در نماد‌ها را داشته باشیم. با رسیدن سهام شرکت‌ها به محدوده حمایتی جذاب و پیشی گرفتن تقاضا، متعادل شدن نماد‌ها و حتی برگشت قیمتی مجدد در انتظار بازار سرمایه خواهد بود.

بورس ۲۴ فروردین چه می شود؟
رضاپور در پیش‌بینی معاملات بورس فردا ۲۴ فروردین، یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ۵۰۰ نماد در روز گذشته در محدوده منفی معامله شدند احتمالا در روز چهارشنبه هم شاهد تداوم فشار فروش برنمادها در بازار خواهیم بود. اما آن دستت سهامی که در چند روز اخیر روند کاهشی تجربه کردند و اکنون در سطح حمایتی قرار دارند جای نگرانی ندارند.
وی ادامه داد: احتمالاً طی معاملات روزهای آیندت و‌ با شفاف‌تر شدن ابعاد موضوع بخشنامه اخیر و هم به واسطه نزدیک شدن به محدوده‌های حمایتی بازار مجدد با افزایش تقاضای مواجه خواهد شد. از طرفی دیگر، سرمایه‌گذاران در نماد‌هایی که در آستانه سطوح مقاومتی خود هستند و در هفته‌های اخیر رشد‌های خوبی را تجربه کردند کمی محافظه کارانه‌تر نگاه کنند و خرید‌هایشان را با توجه به اطمینان از تداوم روند افزایشی و شفافیت و ثبات بیشتر بازار موکول نمایند.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سهامداران به نزدیک شدن سهم‌ها به محدوده‌های حمایتی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و خرید‌های‌شان را در آن محدوده‌ها انجام دهند؛ تا با توجه به انتظار حاکمیت روند نوسانی در بازار تحت تاثیر افت های مقطعی در زیان‌های کوتاه مدتی قرار نگیرند.
احسان رضاپور درمورد وضعیت کلی بورس، گفت: بدون تردید خبر افزایش تعرفه فروش صادراتی شرکت‌ها در شرایطی که بازار بتازگی‌فضای بهبود را تجربه میکند، متاسفانه بر امنیت و اعتماد سرمایه‌گذاران اثر گذار خواهد بود. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر، بازار سرمایه از اخبار و حواشی مقداری دور شده بود و به نظر می‌رسید با تعین تکلیف شدن مسئله بودجه، با چالش‌های زیادی مواجه نباشیم این بخشنامه بر تردید و ریسک سرمایه گذاری در بورس خواهد افزود.
وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش فشار فروش در اکثر سهم‌های تأثیرپذیر و به تبع آن جو کلی حاکم بر بازار سرمایه بودیم. هر چند که شاید این موضوع وضعیت سودآوری شرکت‌ها را با اثرات بزرگی مواجه نکند، اما با اطلاعات فعلی به نظر نمی رسد موجب شود ‌ قیمت فعلی سهام را ارزنده ندادیم.
احسان رضاپور توضیح داد: باتوجه به افت‌های پرشتابی که بازار سرمایه در ماه‌های گذشته تجربه کرده است قیمت‌ها در حال حاضر در محدوده جذابی هستند و شاید تغییرات کمتر از ۱۰الی۲۰درصدی سود بعضی از شرکت‌ها نمی‌تواند نگران جدی را برای نماد متصور سازد اما رویه ی اعمال شده و تحمیل ریسکهای جدید پتانسیل رشد بازار را کاهش خواهد داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار