دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمند انقلابی؛

چراغ هنر انقلاب در آذربایجان‌شرقی نباید خاموش شود

1401/01/21 - 17:04 - کد خبر: 61137
عکس

نصر: همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمند انقلابی استان دیدار کردند.

به گزارش نصر، سردار “عابدین خرم” استاندار آذربایجان‌شرقی و “سیدقاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی، با استاد “بهزاد پروین‌قدس” از هنرمندان پیشکسوت و نامی استان دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار سردار عابدین خرم به اهمیت و نقش هنرمندان و تاثیر شگرف هنر در اعتلای باورها اشاره کرد و گفت: زبان رسای هنر و هنرمندی که متعهد به ارزشهاست، نقش تاثیرگذاری در نیل به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
وی، خاطره‌ای از شهیدآوینی در سال ۶۲ روایت کرد و اظهار داشت: در ایامی که مجاهدان بزرگ تبریز همانند تجلایی، بیرقی و علافی برای مبارزه با گروهک‌های تروریستی به شاهین‌دژ آمده بودند، یکی از افراد وفادار به انقلاب و خانواده‌اش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: شهید آوینی در قامت روایت‌گر به منطقه آمد و درباره آن شهید به تحقیقات پرداخت تا واقعیت‌های منطقه را روایت کند؛ اعمال و کردار آوینی در مدت کوتاه برای اهالی چنان دلنشین بود که گویی زاده همان منطقه است.
استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: حاج بهزاد پروین قدس همانند شهیدآوینی سبک هنرمندان دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و آثار گرانقدری به ثبت رسانیده است.
خرّم، به ظرفیت‌های هنر انقلاب در تبریز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شاید اگر سازمانی به کار هنری ماموریت می‌یافت، همانند استاد پروین قدس نمی‌توانست اینطور دقیق و دلنشین رسالت هنری خود را ایفا کند.
وی در پایان تاکید کرد: چراغ هنر انقلاب در آذربایجان‌شرقی نباید خاموش شود و دستگاه‌های فرهنگی استان باید برنامه‌ریزی منسجمی برای کشف و بهره‌مندی از استعدادها انجام دهند.
در این دیدار صمیمی همچنین “سیدقاسم ناظمی” نیز هنرمندان متعهد و ارزش مدار را  جزو سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ در خط مقدم فرهنگ، از کیان و ارزش های این مرزوبوم دفاع می کنند.
وی افزود: هنر عکاسی با توجه به تاثیرگذاری و ماندگاری، نقش مهمی در انتقال میراث فرهنگی و افکار و اندیشه های ارزش مدار به نسل های آتی دارد و استاد پروین قدس در این عرصه کارهای ماندگاری را رقم زده است.
گفتنی است آثار استاد بهزاد پروین قدس غالبا با محوریت دفاع مقدس و شهدای تفحص بوده و نقش و جایگاه آثار هنری وی در انتقال فرهنگ متعالی و سیره شهدا قابل تقدیر است.
وی متولد فروردین ماه سال ۱۳۴۳ شهر تبریز بوده و از جمله عکاسان هشت سال دفاع مقدس است که در حین عکاسی، مجروح شده و به درجه جانبازی نایل آمده است.
وی عضو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بوده و سابقه دهها دوره حضور در نشستهای عکاسی و داوری فراخوان های معتبر عکاسی را برعهده داشته است.
 در این دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه آثار استاد بهزاد پروین قدس بازدید کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار