امیر عبداللهیان:

مسیر دیپلماسی باز است/روسیه مانع توافق نیست

1401/01/21 - 12:31 - کد خبر: 61112
حسین امیرعبداللهیان

نصر: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما برای رسیدن به توافق عزتمند، پایدار و خوب مسیر دیپلماسی را ادامه می‌دهیم.

به گزارش نصر، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی که امروز یکشنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد،گفت: تولیدات ما به مرحله ای رسیده است که باید دیده و صادر شود و تلاش‌های زیادی هم در این حوزه انجام شده است.
 وی ادامه داد: در کنار سایر وزارت خانه‌ها برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان و صادرات محصولات ارز آور و اشتغال‌زا در کشور، از همه توان دستگاه دیپلماسی استفاده می کنیم.
وزیر امورخارجه با بیان اینکه بحث امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این موضوع مسئله مهمی است و آنچه که دغدغه مردم است، تنظیم قیمت بازار، کاهش تورم و مشکلاتی است که مردم دارند.
وی تاکید کرد: دنبال این هستیم تحریم‌ها از میان برداشته شود ولی عزتمندانه و پایدار. تأکید رئیس‌جمهور این است که نگاه‌ها نباید معطوف به وین باشد. ما با سه کشور اروپایی در مباحث فنی به نتایجی رسیدیم.
وزیر امورخارجه گفت: در سفری که به مسکو داشتم، توافق ما با طرف روس این شد اگر در وین به نقطه توافق رسیدیم، روسیه هیچ مانعی نخواهد بود.
امیر عبداللهیان تاکید کرد: طرف آمریکایی در دو، سه هفته گذشته زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است. در حوزه لغو تحریم‌ها، خارج از مذاکرات علاقه‌مندند شروط جدیدی را مطرح و اعمال کنند. ایران روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد.
وی ادامه داد: در جلسات هیات دولت، آقای رییسی دائما بر این موضوع تاکید کرد که وزارت خارجه در مذاکرات وین، همواره بر لغو تحریم ها تاکید کند اما نباید همه نگاه ها معطوف به مذاکرات وین باشد بلکه همه دستگاه ها موظف هستند برای بی اثر کردن تحریم ها و توسعه پایدار در کشور عمل کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار