به بهانه 11 سالگی آژانس خبری تحلیلی نصر

باور مجازی در دنیای واقعی

1398/08/20 - 00:02 - کد خبر: 6111
امیر کریم زاد شریفی

نصر: آژانس خبری تحلیلی نصر در حالی امروز وارد یازدهمین سال فعالیت خود می شود که بر پیمان خود با مخاطبان اش پایبند است؛ پیمانی ناگسستنی که بی تردید دوام و بقاء اش نیز بر آن استوار است.

نصر رسانه ای است که در نخستین روز تولدش در فضای مجازی شمال غرب کشور تنها و تنها بود ولی با استمرار فعالیت و گستردگی نفوذش در بین مخاطبان امروز دیگر تنها نیست.
اگر به باور بسیاری از دوستان رسانه ای "نصر" موفق شده است شهروند خبرنگار را به معنای واقعی در آذربایجان معنا کند ، اگر نصر امروز با اتکا به اعتماد مخاطبان اش در بسیاری از حوزه ها به ویژه مسایل زیست محیطی جریان سازی می کند، اگر نصر با اتکا به خیل عظیم مخاطبان اش توانسته است رسانه ای اثرگذار باشد و ده ها اگر دیگر همگی در سایه فعالیت حرفه ای و به دور از رنگ و لعاب های سیاسی بوده است.
امروز نصر اگرچه با نقطه مطلوب فاصله دارد ولی تمام توان، تجربه و مهارت اش را به کار گرفته است تا رسانه ای فراگیر بوده و به وظیفه رسانه ای خود تا حد توان جامه عمل بپوشاند.
نقش و اثرگذاری رسانه های سایبری امروز غیر قابل باور است و بازتاب رویدادهای خبری آنچنان در کسری از ساعت صورت می گیرد که بی تردید قابل پیش بینی نبوده و نیست.
رویکرد امروز نصر در ورود به یازدهمین سال فعالیت خود ارج نهادن به دیدگاه مخاطبان و عمل به وظیفه ذاتی یک رسانه که همانا بیان موضوعات و تبدیل شاخص های توسعه به یک مطالبه عمومی است.
بی شک در این مسیر به کمک و همیاری تمام مخاطبان آگاه نیاز مبرم داریم و اگر به دنبال رسانه ای مستقل و حرفه ای هستیم می بایست نیازهای یک رسانه را نیز درک کنیم.
در طول سال های گذشته بسیاری از مخاطبان از انتشار و تعدد پست ها و مطالب تبلیغاتی گلایه داشته و خواستار توضیح در این خصوص بودند که در این مجال به بخشی از آن می پردازم.
اقتصاد رسانه یک حقیقت اجتناب ناپذیر است چرا که رسانه هم به عنوان یک بنگاه اقتصادی دارای هزینه های جاری و متعارف است از تولید محتوای پر هزینه گرفته تا مباحث روزمره هر بنگاه اقتصادی. اما نکته ظریف اینجاست که یک رسانه برای تامین نیازهای مالی خود چه مسیری را انتخاب کند؟
آیا یک رسانه حرفه ای به جز در اختیار قرار دادن فرصت های بکر دیده شدن برای سایر بنگاه های اقتصادی و ایجاد فضایی "برد برد" راه دیگری برای تامین هزینه هایش از مسیر سالم دارد؟ آیا یکی از معیارهای استقلال رسانه ؛ استقلال مالی آن رسانه نیست؟
اتکا به توان اشخاص ، جریان ها و احزاب سیاسی یا حتی غیر سیاسی بی شک وابستگی و دلبستگی خاصی برای رسانه ایجاد می کند که مسیر جریان آزاد اطلاع رسانی را خدشه دار می کند.
 مسیر فعالیت نصر هموار در راستای حفظ استقلال رسانه بوده است به همین دلیل از تمام کسانی که به این رسانه اعتماد کرده و از این تریبون محصول یا خدمت شان را به هموطنان شان معرفی کرده و می کنند سپاسگزاریم.
امیدواریم این همراهی ها ادامه داشته باشد تا این رسانه گام های آتی اش را بلندتر و مستحکم تر بردارد. ان شاالله

انتهای پیام/

پژوهشیار