مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی خبر داد؛

حذف 220 میلیون قبض کاغذی برق برای احترام به محیط زیست/ برق روستاهای حادثه دیده از زلزله در کمترین زمان وصل شد

1398/08/19 - 23:04 - کد خبر: 6109
اکبر فرج نیا، مدیر عامل برق منطقه ای آذربایجان شرقی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: برق روستاهای حادثه دیده از زلزله اخیر در کمترین زمان مجددا وصل شد.

به گزارش خبرنگار نصر، اکبر فرج نیا ظهر امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی دستگاه های خدمات رسان و مردم هستند که ارتباطی بدون واسطه با مردم ایجاد می کنند و با طرح موضوعات و کمبودها، دستگاه های مسئول و دولتی را وادار به پاسخگویی می کنند و این یک فرصت است.

وی افزود: ما پیک مصرف سال را در تابستان اخیر با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در این بازه زمانی علی رغم افزایش 10 درصدی در بخش صنعت و 1.5 درصدی در بخش کشاورزی در تامین برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری موفق بودیم.

فرج نیا ادامه داد: خوشبختانه در تابستان گذشته فشاری به بخش تولید جهت محدودیت مصرف وارد نشد و بخش تولید استان بابت قطع برق خسارت ندید.

وی با تسلیت به خانواده‌های داغ دیده در حادثه زلزله اخیر ترکمنچای، گفت: همکاران ما به سرعت وارد عمل شدند و برق روستاهای زلزله زده را در عرض پنج ساعت وصل کردند و طی کمترین زمان برق چادرهای اسکان اضطراری در روستاهای حادثه دیده وصل شد.

فرج نیا تاکید کرد: در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان تا رفع کامل مشکلات حادثه دیدگان زلزله اخیر در کنار عزیزان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در ادامه از بهره مندی توزیع برق استان از آخرین فناوری های روز برای مدیریت برق استان خبر داد و گفت: سیستم‌های حفاظتی و قطع و وصل از راه دور و کنترل از راه دور از جمله این موارد است.

فرج نیا از اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سامانه 220 میلیون برگ کاغذی قبوض برق در کشور حذف می شود و این برای حفظ محیط زیست اهمیت دارد.

وی تحول دیجیتالی را در کسب‌وکار صنعت برق مورد تاکید قرار داد و گفت: حذف قبوض کاغذی و ارسال پیامکی قبوض برق در همین راستا است و مشترکان عزیز می توانند با 10 روش مختلف و آسان برای پرداخت هزینه برق مصرفی شان اقدام کنند.

این مقام مسئول وزارت نیرو اظهار داشت: به‌زودی برای توزیع «کارت هوشمند انرژی» برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود و این کارت انرژی عین کارت هوشمند سوخت خواهد بود که هر مشترک یک کارت خواهد داشت که انواع کارت‌های بانکی می‌تواند به‌عنوان کیف پول الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد. در آینده اگر بخواهیم یارانه انرژی را به‌صورت هدفمندتر استفاده کنیم، می‌توانیم مصرف را به کارت یارانه متصل کنیم تا یارانه هم بر اساس میزان مصرف افراد پرداخت شود که نزدیک به عدالت است.

فرج نیا در مورد آخرین تصمیمات در زمینه برق مصرفی استخراج ارز دیجیتال هم گفت: متقاضیان فعالیت در این حوزه، باید مجوز لازم برای استخراج ارز دیجیتال را از سازمان صمت دریافت کنند و نرخ برق ارز دیجیتال تا پایان ماه ابلاغ می‌شود و سرمایه گذاران این حوزه با دریافت پروانه فعالیت می‌توانند قانوناً به استخراج ارز دیجیتال اقدام کنند.

انتهای پیام/

پژوهشیار