مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور خبر داد:

افزایش انتقال گاز در منطقه هشت کشور

1401/01/21 - 09:09 - کد خبر: 61089
انتقال گاز

نصر: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور با اعلام اینکه سال گذشته بالغ بر ۳۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه منتقل شده است، افزود: این میزان گاز انتقالی از منطقه افزایش نزدیک به ۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

به گزارش نصر، فیروز خدائی در گفت و گویی اعلام کرد: میزان گاز انتقالی از این منطقه جهت مصارف خانگی، نیروگاهها، صنایع و صادرات در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۳۱ میلیارد و ۷۷۳ میلیون و ۳۱۷ هزار متر مکعب بوده که از این مجموع بالغ بر۲۱ میلیارد متر مکعب گاز به شرکت های گاز استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تحویل شده است.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور همچنین از تحقق و دست یابی ۸۵ درصدی برنامه های نگهداری و تعمیرات پیش بینی شده در بخش عملیات ایستگاهها و خطوط لوله این منطقه در طول سال گذشته خبر داد.
خدائی، گفت: در سایه مشارکت و همدلی، این منطقه عملیاتی موفق شد با تحقق ۸۵ درصدی‌ اهداف و برنامه ها در بخش نگهداری و تعمیرات طی سال گذشته، گامی موثر در مسیر حرکت به سوی خوداتکایی و تعالی سازمانی بردارد.
خدائی تعهد و مسئولیت پذیری پرسنل را در به ثمر رساندن اهداف و برنامه های عملیاتی بسیار با ارزش دانست و افزود: تغییر کلاس خط ۱۲ اینچ بانه / سردشت در محدوده روستای قلعه شوی به طول ۲۶۵۰ متر، تعویض پوشش نقاط باقیمانده خط ۱۶ اینچ جلفا بطول ۱۳۷۰ متر ۸ اینچ هادیشهر بطول ۵۹۰ متر، تعویض پوشش خط ۴۸ اینچ زنجان / تبریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط نوار سرد، تعویض پوشش خط ۳۰ اینچ چلوند / تبریز بطول ۱۸۲۲ متر به صورت پراکنده، بررسی ۹۶۰ کیلومتر وضعیت حفاظت کاتدی و خوردگی خارجی خطوط لوله از اهم برنامه های تعمیراتی خطوط لوله این منطقه در سالجاری می باشد.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، همچنین کاهش ولتاژ القایی خط ۴۸ اینچ زنجان / تبریز و احیاء سیستم ارت CPS  ها به تعداد ۱۸ مورد، تعمیر پوشش خروجی ارزیابی پوشش DCVG  منطقه ابراهیم آباد و بازرگان، بررسی وضعیت و پیگرانی خطوط لوله اول ، دوم، سوم سراسری و خطوط داخلی منطقه، نصب  I.J در ابتدای خط ۳۰ اینچ چلوند / تبریز، ابتدای خط ۱۶ اینچ ابرهیم آباد / نقده و محوطه لانچر رسیور سردشت را نیز از دیگر برنامه های تعمیراتی خطوط لوله این منطقه در سالجاری برشمرد.
وی با قدردانی از تلاشهای کارکنان عرصه انتقال گاز، اظهار داشت: امسال نیز برآن هستیم با برنامه ریزی دقیق و همت مضاعف، بتوانیم در مسیر تحقق رسالت و ماموریت سازمانی که همانا انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز طبیعی می باشد، بیش از پیش گام برداریم.
مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.
این مهم توسط ۱۰ منطقه عملیاتی شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (مازندران) و منطقه ۱۰ (بوشهر) انجام می شود.
رسالت منطقه هشت گاز کشور دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.
 انتهای پیام/

پژوهشیار