رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی؛

کلاهبردار 420 میلیون ریالی با اقدام به موقع پلیس ناکام ماند

1401/01/20 - 22:32 - کد خبر: 61084
سرهنگ محسن محمودی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: مجرم سایبری که حساب بانکی یکی از شهروندان را خالی کرده بود با پیگیری به موقع کارشناسان پلیس فتا به اهداف مجرمانه خود نرسید.

به گزارش نصر، سرهنگ "محسن محمودی"، در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان با بیان اینکه در یکی از سایت های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.
وی افزود:در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ "محمودی" تصریح کرد: در بررسی های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید که شاکی پس از درج آگهی در یکی از سایت های خرید و فروش لینکی جهت نصب نرم افزار دریافت می کند که پس از کلیک کردن برروی آن لینک به صفحه فیشینگ هدایت شده و موجب خالی شدن حساب بانکی‌اش به مبلغ 420 میلیون ریال شده است.
رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم  و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.
این مقام انتظامی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم ، تمامی مبلغ برداشتی به میزان 420 میلیون ریال به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضائی ارسال گردید.
سرهنگ "محمودی" به هموطنان توصیه کرد: زمانی که در سایت های خرید و فروش آگهی درج می کنید حتما توجه داشته باشید که لینک هایی که با عناوین مختلف دریافت می نمائید از کلیک کردن برروی آنها خودداری کرده و همچنین در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب نمائید.
وی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: پلیس در هر ساعت از شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنان چه اشخاصی بخواهند با هرترفندی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری کنند پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چهارچوب قانون فرد کلاهبردار را به مقامات قضائی معرفی خواهد کرد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار