مدیرکل تعزیرات حکومتی استان؛

اصناف متخلف آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

1401/01/17 - 13:15 - کد خبر: 60908
عکس

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت نوروزی امسال، واحدهای صنفی متخلف این استان به پرداخت حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش نصر، سیداحد یوزباشی، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: طرح نظارت نوروزی این سازمان در راستای مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و تخلفات حوزه  های کالا و خدمات و بهداشتی، دارویی و درمان و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار شب عید همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اسفند سال گذشته در این استان آغاز و تا ۱۴ فروردین امسال اجرا شد.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۱۶۴ گروه از عوامل گشت تعزیرات بر نحوه عرضه برخی کالاها به ویژه در حوزه پوشاک، آجیل و خشکبار و میوه و مرکبات نظارت داشتند و یک هزار و ۳۶۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام دادند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی تعداد واحدهای دارای تخلف استان را ۳۲۶ واحد اعلام کرد و گفت: در انجام بازرسی عوامل گشت تعزیرات ۴۳۸ واحد نیز بدون تخلف گزارش شده اند.
یوزباشی، ادامه داد: در این طرح عوامل گشت تعزیرات برای ۵۹۷ واحد صنفی که برای اولین بار تخلف انجام داده بودند تذکر داده و برای ۷۳ واحد متخلف پرونده تشکیل دادند.
وی با اشاره به اینکه عمده تخلفات واحدهای صنفی شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و کم فروشی بود، یادآوری کرد: عوامل گشت تعزیرات از ساعت ۱۰ تا هشت عصر با حضور در سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالاها و خدمات بر بازار شب عید نظارت جدی داشتند
یوزباشی، افزود: با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، هم اکنون عوامل گشت تعزیرات استان در قالب طرح نظارت رمضان بر بازار و مراکز عرضه و فروش کالاها و خدمات نظارت می کنند.
بیش از ۱۵۰ هزار واحد صنفی در سطح آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار