رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛

افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی/بستری‌ها فعلا افزایشی نیست

1401/01/17 - 12:07 - کد خبر: 60902
واکسن کرونا

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در سه روز گذشته، شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان بودیم بطوریکه آمار به ۱۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

به گزارش نصر، محمدامین ولی‌زاد روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: طی سه روز گذشته بیش از ۳۵۰ مورد ابتلای به کرونا در آذربایجان غربی گزارش شده که پیش بینی می شود همین روند افزایشی ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند که ۲۸ درصد کل مبتلایان را شامل می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی به ۲۵۰ نفر رسید که از این تعداد، ۱۷۱ نفر مشکوک و ۷۹ نفر مبتلای قطعی هستند.
ولی‌زاد ادامه داد: از کل بستری شدگان، ۸۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری بوده و ۲۱ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.
وی از فوت یک نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی، آن هم در ارومیه خبر داد و گفت: با اضافه شدن این فرد، کل فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در استان به هفت هزار و ۵۳۷ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۵۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد این افراد، جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار